Advertisement

„Jestem bez porównania". Ofelia i Manuela Gretkowska celebrują kobiecą różnorodność w kampanii marki PUMA

Autor: Monika Kurek
25-04-2022
„Jestem bez porównania". Ofelia i Manuela Gretkowska celebrują kobiecą różnorodność w kampanii marki PUMA
Chyba każdy z nas słyszał hasło „Nie jestem jak inne dziewczyny”. Co jest z nim nie tak? Wszystko! Nie ma nic złego w byciu jak inne dziewczyny, ponieważ każda z nas jest wspaniała i wyjątkowa. Na to właśnie zwraca uwagę nowa kampania marki PUMA „She Moves Us", której twarzami są m.in. Ofelia oraz Manuela Gretkowska.

Przeczytaj takze

Najnowsza odsłona akcji „She Moves Us" jest przedłużeniem globalnej kampanii, której globalną twarzą jest m.in. Dua Lipa. Tegoroczna edycja skupia się na tym, jak szkodliwe bywa porównywanie się do innych. Niekiedy powodem, dla którego kobiety nie są w stanie w pełni dostrzec swojego potencjału i wyjątkowości, jest to, że na każdym kroku się do siebie porównują. A przecież to właśnie nasze różnice czynią nas niepowtarzalnymi i to właśnie świat zróżnicowany jest najpiękniejszy.

Tajna broń? Indywidualizm!

Wybór ambasadorek nie jest przypadkowy i nie bez przyczyny to właśnie Manuela Gretkowska oraz Ofelia stworzyły międzypokoleniową wypowiedź o kobiecej solidarności, nawołując jednocześnie inne kobiety do tego, aby się wspierały oraz wzajemnie umacniały swój indywidualizm. One same również regularnie to robią! Obok Gretkowskiej i Ofelii w najnowszej kampanii pojawiły się również lokalne ambasadorki PUMA: Marta Kruk, Sara James oraz Siostry ADiHD.
Dużo nam to odbiera A przecież umiemy się wspierać Dlatego Powiedz mi bez wahania Że jestem bez porównania, apelują Ofelia i Manuela Gretkowska.
Manuela Gretkowska jest uznaną pisarką oraz aktywistką. Stworzyła pierwszą w Polsce Partię Kobiet i od lat ma opinię niepokornej ikony polskiego pisarstwa. Ofelia natomiast jest jedną z najbardziej utalentowanych współczesnych artystek na polskiej scenie muzycznej. Do tego jest zaangażowana społecznie i na swoim profilu na Instagramie często odczarowuje wizję idealnego instagramowego życia, którą chętnie promują popularne influencerki. Regularnie pokazuje się bez makijażu, otwarcie mówi o swojej wrażliwości i aktywnie wspiera swoje utalentowane koleżanki!
Media społecznościowe to narzędzie, które można wykorzystać na dwa sposoby. Jeden pogłębia kompleksy i wpływa negatywnie na naszą samoocenę, ale jest druga strona i mnie ona dużo dała! Kiedy zaczęłam dzielić się moimi kompleksami, pokazywałam siebie taką trochę „obnażoną”, ze słabościami, spotkałam się ogromnym wsparciem i miłością od innych! Wydaje mi się, że jeśli w mediach społecznościowych pokazujemy trochę prawdy i dystansu do siebie to nie dość, że inspirujemy innych, aby akceptować siebie to dostajemy dużo wsparcia i energii!, zauważa Ofelia.

„Życia nie wystarczy na porównywanie się”

Jak wynika zbadania „Siła Kobiet” zrealizowanego przez agencję badawczą Mobile Institute w 2020 roku, aż 57 proc. kobiet porównuje się z innymi kobietami. Najczęściej takie zachowanie zauważają u siebie kobiety w wieku 25-34 lat. W badaniu zebrano opinię ponad 1600 internautów, z czego ponad 1000 stanowiły kobiety. Na jego podstawie sporządzono raport „Siła kobiet. Jakie są współczesne Polki?”, który pokazano podczas prezentacji online.
Życia nie wystarczy na porównywanie się, bo zawsze ktoś będzie lepszy albo ładniejszy. Nawet jeśli wybiorą Cię najdoskonalszą kobietą w dziejach ludzkości, to znajdzie się ktoś, kto to skrytykuje. Wstając rano zakładaj sobie w myślach koronę miss własnego świata, bo świat właśnie na ciebie czeka, taką, jaką jesteś i ma gdzieś usterki, dodaje Manuela Gretkowska.
Do pogłębienia problemu w dużej mierze przyczyniają się media społecznościowe, z czego doskonale zdają sobie sprawę ambasadorki kampanii „She Moves Us". Im bardziej porównujemy się do innych, tym bardziej zatracamy swojego prawdziwe ja. Właśnie dlatego nowa odsłona kampanii marki PUMA zachęca do uwolnienia się od ciężaru, jakim jest odruch licytowania się na osiągnięcia, rodzinę czy wygląd!
Materiał powstał we współpracy z marką PUMA.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement