W ramach projektu odmieniono m.in. witrynę zakładu renowacji mebli, ślusarza, optyka, fryzjera oraz zegarmistrza. Lokale znajdują się w okolicach ulicy Ząbkowskiej, Stalowej, Wileńskiej oraz 11 Listopada. Projekt zrealizowali m.in. Filip Tofil (Syfonstudio), Paweł Ryżko, Zuzanna Rogatty, Marian Misiak (Threedotstype) czy Michał Jarociński (Capitalics Warsaw Type Foundry).
Jak deklarują członkowie stowarzyszenia, projekty były inspirowane historią liternictwa. Szyld zegarmistrza złożony odrestaurowanym krojem Bona Nova nawiązuje do czcionki Bony, stworzonej przez Andrzeja Heidricha, autora grafiki polskich banknotów. Szyld fryzjera nawiązuje do estetyki dzikiego zachodu, niegdyś popularnej wśród warszawskich szyldziarzy.
- Zmiana szyldów pokazuje jak może wyglądać dobra reklama, która zdobi a nie szpeci. Projekt zyskał wielkie uznanie przedsiębiorców i mieszkańców a my już dziś planujemy jego kontynuację - powiedziała Marlena Happach, architekt miasta.
- Fast Company to najbardziej wpływowy magazyn piszący o nowych technologiach, innowacjach w biznesie oraz zmianie społecznej. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z tego wyróżniania, szczególnie że wyłoniono nas spośród ponad 2800 projektów zgłoszonych z różnych zakątków świata. Zależy nam na edukowaniu lokalnego rynku w zakresie projektowania graficznego. Design, biznes i innowacje powinny iść ręka w rękę - mówi Monika Domańska ze stowarzyszenia Traffic Design, które działa na rzecz sztuki i estetyki w przestrzeni publicznej.
Obecnie w Gdyni trwa Biennale Traffic Design w ramach którego powstanie 7 artystycznych realizacji w przestrzeni publicznej. Wszystkie prace zostaną stworzone we współpracy z czołowymi polskimi projektantami. Po finisażu Biennale, który odbędzie się 15 września o godz. 17:00 na Fyrtlu (Gdynia, ul. Św Piotra 17-19) Stowarzyszenie rusza do Warszawy na kolejną odsłonę projektu re:design, tym razem odbywającym się na Pradze Południe.
Nowa elewacja projektu Znajomego Grafika (Biennale Traffic Design) foto: Rafał Kołsut
- Ta jesień jest dla nas wyjątkowo pracowita. Gdy kończymy Biennale, rozpoczynamy projekt re:design 5 w Warszawie. Działamy także z Mastercard w ramach akcji :DobryZnak, dzięki czemu we Wrocławiu, Poznaniu oraz Lubaczowie pojawią się nowe szyldy dla przedsiębiorców. Potem znów wracamy do Gdyni, aby zrealizować modelowe oczyszczenie kamienicy z reklamy zewnętrznej w myśl uchwały krajobrazowej. Zgłaszają się do nas też kolejne miasta i marki zainteresowane współpracą w 2019 roku - dodaje Monika Domańska.