Jak możemy przeczytać w grafice przygotowanej przez markę z okazji Czarnego Piątku, Polacy wyrzucają rocznie ok. 2,5 miliona tekstyliów, co daje średnio 66 kilogramów na jednego mieszkańca. Wiele ubrań kupujemy pod wpływem krótkotrwałych trendów promowanych przez duże koncerny i influencerki. Gdy przestają nam się podobać, lądują na dnie szafy, by finalnie skończyć w śmietniku.
Przede wszystkim - świadome zakupy, którym nie sprzyja podejmowanie decyzji zakupowych pod wpływem chwili. Kiedy coś kosztuje niedużo, nie myślimy racjonalnie i decydujemy się na produkty, na które nie zdecydowalibyśmy się w normalnych warunkach. Mało tego, produkty Looks by Luks są szyte na zamówienie, więc marka nie maja nadmiarowych towarów. To słuszny i potrzebny komentarz w kontekście palenia i wyrzucania ubrań przez marki luksusowe i sieciówki.
Looks by Luks poszli o krok dalej, proponując swoim klientom green friday oraz zapowiadając, że wszystkie dochody tego dnia zostaną przekazane fundacji Kupuj Odpowiedzialnie, która edukuje w zakresie świadomych zakupów poprzez warsztaty i wykłady, a także podejmuje liczne działania proekologiczne.