Advertisement

Anty-marketing i groteska. Artystka tworzy prześmiewcze reklamy popularnych marek

06-03-2024
Anty-marketing i groteska. Artystka tworzy prześmiewcze reklamy popularnych marek
Te reklamy mogłyby przynieść zamierzony efekt. Anty-marketing to także sposób na sprzedaż produktów.
Logo Durex na tle rodziny Kardashianów. Monobrew Emily Ratajkowski z logotypem firmy Bic – producenta maszynek do golenia. Perfumy marki Xanax do złudzenia przypominające flakon Chanel No.5. Kurt Cobain trzymający butelkę mleka dla małej Frances Bean Cobain, oczywiście promujący koncern Nestle. Krzesło elektryczne dla... IKEA. Witajcie w świecie reklam, których nigdy nie będzie.
Alexandra Doré łamie tabu, łącząc logotypy największych marek z kultowymi fotografiami. Efekt? Reklamy, które mogłyby zaistnieć jedynie w alternatywnym świecie, w którym wszyscy posługiwaliby się sarkazmem jak językiem ojczystym. Które marki zobaczymy w zestawieniach Doré? Jej ulubieńcami są oddziałujący na wyobraźnię Pfizer, Viagra, American Express, Apple czy Disney. Nie zabrakło także przedstawicieli haute couture: Very Wang, Bottegi Venety, Chanel czy Valentino. Metoda? Romans marketingu z czarnym humorem.
tekst: Aleksandra Adamiak
Left Arrow
1/8
Right Arrow
Alexandra Doré, Married for the green card
Alexandra Doré, Married for the green card
Alexandra Doré, Like a Virgin
Alexandra Doré, Like a Virgin
Alexandra Doré, Her mess
Alexandra Doré, Her mess
Alexandra Doré, How to marry a billionaire with your eyes closed
Alexandra Doré, How to marry a billionaire with your eyes closed
Alexandra Doré, Time difference
Alexandra Doré, Time difference
Alexandra Doré, Royal Kiss
Alexandra Doré, Royal Kiss
Alexandra Doré, I said no
Alexandra Doré, I said no
Alexandra Doré, Mama Issues
Alexandra Doré, Mama Issues
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement