Advertisement

Tylko u nas! Baasch odsłania „Ślady”. Teledysk powstał we współpracy z Adą Zielińską i PWEE3000 [PREMIERA]

16-10-2024
Tylko u nas! Baasch odsłania „Ślady”. Teledysk powstał we współpracy z Adą Zielińską i PWEE3000 [PREMIERA]
„Ślady” to bezkompromisowy manifest zamknięty w pełnej emocjonalnych zrywów melancholijnej piosence o miłości. Utwór pochodzi z nowej EPki artysty zatytułowanej „IV!II”, na której artysta wyraża na potrzebę zmian i analizuje punkt, w którym się znajduje.
Baasch prezentuje nowe wideo do utworu „Ślady”, stworzone we współpracy z uznaną artystką wizualną Adą Zielińską oraz PWEE3000, jednym z najlepszych dyrektorów artystycznych i montażystów młodego pokolenia.
Jak doszło do Waszej współpracy?
BAASCH: Od zawsze bardzo podobały mi się zdjęcia Ady. Niedawno, kiedy zastanawiałem się nad video do „Śladów", poznaliśmy się osobiście i uświadomiłem sobie, że to idealna estetyka, żeby zilustrować ten tekst. To była synchronizacja, dowód, że niektóre znajomości przychodzą w idealnym czasie.To niesamowite, ile wniósł do tej historii pwee3000, sprawił, że te zdjęcia stały się osobiste, i mają w sobie jeszcze więcej treści.
Dlaczego klip do tak zmysłowej i cielesnej piosenki rozgrywa się przede wszystkim wśród cyfrowych interfejsów?
Ada Zielińska: Piosenka jest o romansie, który dwójka osób próbuje ukryć, a umówmy się, większość tajemnic kryje się w telefonach. W zdjęciach, wiadomościach, przesyłanych linkach
Wybraliśmy z Bartkiem i Maćkiem (PWE3000) taką formę, bo ten interfejs telefonu, prywatnych wiadomości, screenów połączeń czy ostatnich zdjęć jednej osoby buduje taka współczesna intymność, coś do czego tylko my mamy dostęp.
BAASCH: Myślę, że cytaty ze środowiska ekranu smartfonów nadają całości intymnego charakteru, wchodzimy do telefonów bohaterów, w dzisiejszych czasach to tak, jakbyśmy weszli do ich głowy.
Czy estetyka cyfrowych usterek ma sugerować, że w świecie telefonów nie ma miejsca na bliskość?
PWE3000: Dla mnie usterki/glitche symbolizują niedoskonałość wspomnień które nie są prawdziwym odwzorowaniem wydarzeń, a naszym wyobrażeniem przekłamanym przez emocję i czas.
BAASCH: Ja to odbieram tak, że te wszystkie zakłócenia symbolizują niedoskonałość relacji, o której opowiada piosenka, są jak błędy w komunikacji, różnice w tym, co ważne dla obu osób, o których śpiewam.
Ada Zielińska: Glitche są zabiegiem, który utrudnia ten odbiór, jak śpiewa Bartek- chce wszystkim powiedzieć ale z jakiegoś powodu nie mówi.
Jak pojawiający się w klipie motyw płacht i przykrycia ma się do tego, jak szczery i otwarty jest tekst piosenki?
BAASCH: Zdjęcia, na których pojawiają się płachty, folie i wszystko, co przykrywa obiekty, wybrałem na najsmutniejszy moment piosenki, w której okazuje się, że miłość, która jest ukrywana, której ktoś się wstydzi, jest bardzo bolesna dla drugiej osoby. Ada od dawna świetnie opowiada o emocjach poprzez zdjęcia samochodów, tutaj te samochody ukryła, to idealnie siedzi w tym utworze.
Jak dajecie - lub nie - sobie radę w czasach przebodźcowania obrazem?
BAASCH: Ja przede wszystkim czuję się przebodźcowany informacjami, ktore spływają do nas z każdej stronym trudnbo się w nich połapać, wybrać to, co jest naprawdę ważne dla nas. Napisałem nawet o tym utwór na nowej EP-ce pt. „Zamarzłem". Ja, kiedy jestem przebodźcowany – zamarzam.
Ada Zielińska: Przebodźcowanie obrazem – to chyba natura tych czasów i się trochę do tego dostosowaliśmy.
fot. Ada Zielińska

Druga część albumu

„IV!II” to nowa EP-ka, a zarazem druga część czwartego albumu Baascha, która ukazała się nakładem wydawnictwa PIAS POLAND. Napisany w Madrycie, rozbity na dwie części materiał zastaje artystę dzielącego czas między dwoma miastami, zamykającego pewne etapy w życiu, ale i otwierającego nowe patrząc z nadzieją w przyszłość.
Napisane przez Baascha teksty odnoszą się do osobistych przeżyć i z syntetycznym rozmachem uruchamiają wszystkie zmysły.
» Ślady« są o odwadze, prawdzie i miłości. To utwór o coming oucie, być może napisałem piosenkę, której sam chciałbym posłuchać dawno temu jako nastolatek. To relacja między dwójką ludzi opowiedziana przez flesze zdarzeń, detale ciała i drobne szczegóły. »Ślady« to też erotyk. Mało ich w polskiej muzyce, mówi Baasch.
Najnowszy singiel artysty to niezwykle intymna piosenka o społecznie piętnowanej miłości, w której Baasch subtelnie połączył euforię, smutek, strach i wstyd targające kochankami.
„Ślady” wizualnie zinterpretował duet jednych z najbardziej utalentowanych nazwisk młodego pokolenia polskiej sceny artystycznej. Fotografka Ada Zielińska podzieliła się z Baaschem archiwum swoich poetycznych zdjęć, zaś Maciej Przężąk znany szerzej jako PWEE300 wykorzystując swoje unikalne umiejętności narracyjne oraz wrażliwość na detale stworzył obraz. Ich współpraca zaowocowała poruszającym teledyskiem, który w niesztampowy sposób podkreśla emocjonalną głębię utworu Baascha.
Teledysk operuje minimalistycznymi, ale sugestywnymi formami wizualnymi, które oddają uczucie zagubienia, introspekcji i próby odnalezienia siebie w świecie pełnym chaosu i niepewności.
Dla mnie usterki/glitche symbolizują niedoskonałość wspomnień, które nie są prawdziwym odwzorowaniem wydarzeń, a naszym wyobrażeniem przekłamanym przez emocję i czas, mówi PWE3000.
Wideo można odczytywać także jako artystyczną interpretację procesu pozostawiania śladów, które stają się symbolami naszej obecności we współczesnym świecie zawieszonym między cyfrowością a rzeczywistością, ale także przypominają o ludzkim przemijaniu. Dominuje tu nastrój tajemnicy i niepokoju doskonale oddając liryczną treść piosenki, opowiadającej o śladach, jakie pozostawiamy po sobie – zarówno tych fizycznych, jak i emocjonalnych.
Piosenka jest o romansie, który dwójka osób próbuje ukryć, a umówmy się, większość tajemnic kryje sie w telefonach. W zdjęciach, wiadomościach, przesyłanych linkach.Wybraliśmy z Bartkiem i Maćkiem taką formę, bo ten interfejs telefonu, prywatnych wiadomości, screenów połączeń czy ostatnich zdjęć jednej osoby buduje taka współczesna intymność, coś do czego tylko my mamy dostęp, mówi Ada Zielińska.
Premiera teledysku „Ślady” to także kolejny krok w artystycznym rozwoju Baascha, który od lat udowadnia, że jest artystą, który nie boi się eksperymentować i łączyć różnych form wyrazu artystycznego. Jego współpraca z Adą Zielińską i PWE3000 to przykład tego, jak muzyka i sztuka mogą wzajemnie się przenikać, tworząc nowe, wyjątkowe formy wyrazu, które angażują odbiorcę na wielu poziomach – zarówno emocjonalnym, jak i intelektualnym.
Zobaczcie teledysk do „Śladów”:

Baasch rusza w trasę

Baasch rusza w jesienną trasę koncertową, która obejmie koncerty w Polsce i za granicą. Mosty Tour to pierwsza klubowa trasa artysty od dłuższego czasu, gdzie Baasch wraca do swoich muzycznych korzeni, filtrując brzmienia klubowe przez swoją wrażliwość, tworząc pełne emocji synth-popowe kompozycje, które w unikalny sposób łączą energię muzyki tanecznej z intymnością jaką może nieść ze sobą melodia piosenki. Artysta wystąpi wraz zespołem w pełnym składzie - z Robertem Alabrudzińskim (perkusja) i Aleksandrem Żurowskim (syntezatory).
07.11 Budapeszt @ BUSH Festival
14.11 Gdańsk @ Montownia
22.11 Poznań @ Klub Schron
28.11 Warszawa @ Klub Oczki
14.12 Kraków @ Klub Re
15.12 Siemianowice Śląskie @ EL Festival
Bilety do nabycia przez platformę Biletomat.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement