Advertisement

Zamiast plastiku i papieru - laserowe "tatuaże" na warzywach bio w Lidlu

04-12-2019
Zamiast plastiku i papieru - laserowe "tatuaże" na warzywach bio w Lidlu

Przeczytaj takze

Jednym z paradoksów handlu w wielkich sieciach jest to, że warzywa i owoce z ekologicznych upraw są pakowane w plastikowe torebki i opakowania. Dziś jak wiadomo plastik to największy wróg, więc jego ograniczenie staje się dla dostawców żywności jednym z priorytetowych zadań. Od 1 grudnia, na razie małymi krokami, wybrane warzywa bio sieć sklepów LIDL w Polsce wyróżnia od pozostałych w sposób nieszkodliwy dla środowiska. Koniec ze zbędnymi opakowaniami, papierem, tuszem i klejem – produkty bio będzie można kupić jak na bazarku czy w sklepie warzywnym.
Zastosowano tu prostą, ale innowacyjną metodę, nazywaną natural brandingiem. Na czym polega?

Eko-tatuaż

Kolejne bio owoce i warzywa w Lidli będą znakowane za pomocą skoncentrowanej wiązki światła. Na początek, od 1 grudnia, oznaczane są w ten sposób bio dynia piżmowa oraz bio seler. Naturalne znakowanie, czyli "tatuaż", ma być zupełnie bezpieczne, gdyż nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Dzięki tej metodzie warzywa bio mogą być dostępne bez opakowań.
– Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – powiedział Rzeczpospolitej Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej, która dostarcza warzywa do Lidla.
– Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc.. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – powiedziała serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication w Lidl Polska.

W stronę zero-waste

Przypomnijmy, że od marca tego roku w ramach akcji #KupujęNieMarnuję w wybranych sklepach Lidla pojawiły się specjalnie oznaczone półki, gdzie można znaleźć warzywa i owoce ze zbliżającym się końcem terminu ważności oraz pieczywo odpieczone poprzedniego dnia przecenione nawet o 70%.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement