Advertisement

Bohaterkami tej pięknej i ważnej kampanii są kobiety wyleczone z raka piersi

15-10-2021
Bohaterkami tej pięknej i ważnej kampanii są kobiety wyleczone z raka piersi

Przeczytaj takze

15 października, czyli dokładnie dziś, przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, którego symbolem jest różowa wstążka. Październik już od 1985 roku jest miesiącem walki z rakiem piersi, a w jego trakcie bardziej niż zwykle zastanówmy się nad profilaktyką i diagnostyką choroby. Według portalu zwrotnikraka.pl rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet na świecie (25%) i najczęstszą przyczyną zgonu (14%). Szacuje się, że co roku chorobę rozpoznaje się u blisko 1,7 miliona kobiet, ale z jej powodu umiera ponad 500 tysięcy osób.
Z okazji tego miesiąca polska fotografka Magdalena Ławniczak połączyła siły wraz z francuskim podcastem „Ceci est ton corps” (tłum. „To jest twoje ciało”) i stworzyła jedną z najbardziej intymnych i czułych sesji, dając przestrzeń do opowiedzenia własnych historii związanych z rakiem piersi. W kampanii wzięło udział pięć kobiet: Myriam, Line, Auriane, Aurelie i Hélene – każda inna, ale część z nich łączy wspólne doświadczenie nowotworu piersi. Bohaterki noszą na zdjęciach bieliznę marki Chantelle, która zadeklarowała pieniężne wsparcie Stowarzyszenia Ruban Rose, organizacji walczącej z rakiem.

Wrażliwość, realia ciała i propagowanie badania piersi

– Dziewczyny z podcastu się do mnie odezwały i zaczęłyśmy rozmawiać. Październik, miesiąc dotyczący świadomości raka piersi, sprawił, że chciałyśmy zrobić coś razem. Od razu wpadłyśmy na pomysł, że bohaterkami tej sesji muszą być kobiety, które wzięły udział w kilku odcinkach podcastu, powiedziała nam Ławniczak.
Na zdjęciach zobaczymy kobiety w różnym wieku, kształtach, rozmiarach i kolorach skóry. Pozornie zupełnie ze sobą niezwiązane, część z nich łączy jednak przebyta walka z najczęstszym nowotworem występującym u kobiet. Fotografie bez retuszu ukazują rzeczywistość ludzkiego ciała, ale przede wszystkim normalizują chorobę i udowadniają, że wcale nie jest ona ostatecznością.
Każda z pięciu kobiet dzieliła się swoimi doświadczeniami na łamach pierwszego sezonu „Ceci est ton corps”. Na pytanie o atmosferę podczas sesji Magdalena odpowiedziała:
– Super się z nimi pracowało! Zazwyczaj sama wybieram swoje modelki, a tutaj dziewczyny zostały już wyznaczone. Zdecydowanie stanowiło to dla nich wyzwanie, bo nigdy nie były fotografowane w profesjonalnych okolicznościach. Kobiety wcześniej się nie znały, nawet się nie widziały, a stworzyły naprawdę niesamowitą, silną atmosferę. Z perspektywy fotografa, fajnie było doświadczyć jak szybko nieznające się kobiety potrafiły z taką czułością na siebie patrzeć, przełamać barierę dotyku. Dużo się przytulały, były bardzo blisko, naprawdę wzruszające doświadczenie. Kobiety często się bardzo oceniają, szczególnie, kiedy są rozebrane. Tutaj zupełnie nic takiego nie było, od razu widziałam bardzo ciepłą atmosferę i dużo wzruszenia.

To twoje ciało

Podcast „Ceci est ton corps” został zapoczątkowany w 2017 roku i prowadzony jest przez 4 osoby mieszkające w Paryżu. Prowadzące mówią i zapraszają do rozmów na temat body positivity i wszystkich aspektów z tym związanych. Dzielą się doświadczeniami, edukują, dają przestrzeń do opowiedzenia historii o kobiecym ciele. We wrześniu nawiązały kontakt z Magdaleną Ławniczak, która od kilku lat mieszka we Francji. W 2018 roku stworzyła profil @body_mirror, gdzie fotografuje piękno ludzkiego ciała bez retuszu, specjalnego światła czy udawanych poz.
„Ceci est ton corps” jest sponsorowany przez produkującą bieliznę markę Chantelle. W ramach tej kampanii Chantelle przez cały październik przekaże 2 euro ze sprzedaży każdego produktu z linii „Day to Night” i „Thelma” (kobiety noszą je na sesji). Cała uzbierana kwota zostanie przeznaczona na Stowarzyszenie Ruban Rose.
Magdalena Ławniczak już nie po raz pierwszy udziela się podczas miesiąca walki z rakiem piersi. W zeszłym roku sfotografowała kampanię hiszpańskiej marki zachęcającą do badania biustu. Jesteśmy z niej dumni, bo pamiętamy, że to właśnie w K MAG-u Magdalena swoje pierwsze publikacje. Ławniczak jest autorką wielu naszych sesji zdjęciowych i okładek do takich numerów jak #MIAMIVICE czy #ACHTUNGBABY.
/tekst: Kasia Lendzion/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement