Bohaterowie spotu Cadbury prezentują różne sposoby jedzenia czekoladowych. Pod koniec para mężczyzn dzieli się jajkiem poprzez pocałunek. Internauci mają wątpliwości, czy taka scena powinna znaleźć się w reklamie kierowanej do dzieci i młodzieży. Wystosowali nawet petycję, w której zarzucili Cadbury „sprzedawanie seksu dzieciom", seksualizację mężczyzn występujących w wideo oraz atak na chrześcijańskie wartości.
Co ciekawe, autorzy petycji zwrócili uwagę, że nie chodzi o orientację seksualną pary, ale o sam pocałunek. Według nich Cadbury zaprosiło homoseksualną parę, aby wywołać kontrowersję i gdyby w wideo pojawiła sie heteroseksualna para, reklama prawdopodobnie zostałaby zakazana. Dzięki angażowi homoseksualnej pary Cadbury może zarzucić krytykującym homofobię.
Kiedy marka odniosła się do zarzutów, pod petycją było ponad 25 tysięcy podpisów. Obecnie jest ich już niemal 40 tysięcy. Przedstawiciele popularnego producenta słodyczy napisali w oświadczeniu, że są dumni z najnowszej reklamy czekoladowych jajek oraz podkreślili, że Cadbury to progresywna i inkluzywna marka. Co ciekawe, mężczyźni występujący w spocie, Dalek i Callum, są parą również w prawdziwym życiu.
Zobaczcie wielkanocny spot Cadbury: