Advertisement

Czy Angelina Jolie zrewolucjonizuje branżę modową?

18-05-2023
Czy Angelina Jolie zrewolucjonizuje branżę modową?
Przykładów współpracy artystów i celebrytów z biznesem nie brakuje. Lista jest długa, rozpocząć można od Emmy Watson, która zajęła się produkcją napoi alkoholowych, przejść do Belli Hadid czy Hailey Bieber, które zdecydowały się na wypuszczenie autorskich kolekcji w świecie mody, a zakończyć na Bradzie Pittcie, sprzedającym kosmetyki oraz gin. Do tego grona w zaskakujący sposób dołącza Angelina Jolie.
Aktorka po ostatnich zawiłościach w życiu prywatnym, zdecydowała się otworzyć Atelier Jolie.
„Jestem bardziej artystką niż bizneswoman… Proszę o chwilę cierpliwości. Mam nadzieję, że rozwinę to razem z tobą”, tymi słowami zapowiada otwarcie firmy.
Wyjątkowość projektu jest czymś nieoczywistym, nowym. Klienci bowiem będą projektantami dla samych siebie. We współpracy z doświadczonymi krawcami, rzemieślnikami i wzornikami, będą mieli możliwość tworzyć niepowtarzalne, spersonalizowane projekty. Możliwa też będzie naprawa lub poddanie recyklingowi starszych ubrań, aby tchnąć w nie nowe życie.
Wszyscy możemy kolekcjonować, doceniać i inspirować się projektami innych osób. Ale najwyższą formą wyrażania siebie – i uważam, że najbardziej zabawną – jest tworzenie dla siebie samego, twierdzi Angelina Jolie.
Atelier Jolie ma łączyć ze sobą wartości humanitarne oraz ekologiczne i zamiłowanie do sztuki. Ma być dostępny dla każdego, bez względu na sytuację społeczno-ekonomiczną. Jolie zapowiedziała także, że dostępne będą staże dla uchodźców i utalentowanych osób wywodzących się z mało uprzywilejowanych środowisk. Celem zaangażowania w projekt twórców z całego świata ma być promowanie zróżnicowanych bogactw kulturowych różnych regionów globu. Aktorce zależy również mocno na wspieraniu lokalnych artystów w rozwoju ich własnych karier.
„Projektanci często szkicują lub zatwierdzają projekty, ale to krawcy są kluczowi. A jednak rzadko otrzymują uznanie i szacunek, na jaki zasługują”.
Logo dla Atelier Jolie stworzył sam Peter Miles, dyrektor artystyczny współpracujący chociażby z Celine, Gabrielą Hearst, czy Repossi. Jolie poprosiła wszystkich zainteresowanych o cierpliwość i wyrozumiałość, start projektu zapowiadając na jesień tego roku. Znalazło się wielu entuzjastów chwalących swoją idolkę za starania włożone w demokratyzację świata mody i mądre wykorzystanie odpadów tekstylnych.
Projekt już zebrał rzeszę fanów, kto by w końcu nie chciał założyć na siebie swojego własnego projektu stworzonego gdzieś na marginesie zeszytu do matematyki lub języka polskiego lata temu?
tekst: Daniela Kaczmarczyk
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement