Advertisement

Dzieci, misie, BDSM i papiery sądowe. Balenciaga oskarżona o promowanie pornografii dziecięcej

24-11-2022
Dzieci, misie, BDSM i papiery sądowe. Balenciaga oskarżona o promowanie pornografii dziecięcej
Balenciaga nie przestaje zaskakiwać. Tym razem jednak posunęła się za daleko i wypuściła kampanię świąteczną, w której dzieci pozują z torebkami w kształcie misiów, które są ubrane w skórzane uprzęże i łańcuchy w stylu BDSM.
Luksusowy dom mody Balenciaga słynie z oryginalnych, kontrowersyjnych projektów, które są szeroko komentowane. Zaliczają się do nich m.in. ubłocone trampki za 8 tys. zł., crocsy na wysokich platformach czy torebka przypominająca opakowanie Lay’s.

O krok za daleko

W najnowszej kampanii Balenciagi możemy zobaczyć dzieci, które pozują z torebkami-misiami. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie kilka szczegółów. Pluszaki ubrane są w skórzane, ozdobione ćwiekami uprzęże, a w tle widać kieliszki do wina, zabawki erotyczne czy... rysunek postaci przypominającej szatana.
Autor viralowego posta na Twitterze zestawił zdjęcia z najnowszej kampanii ze zdjęciami z kampanii adidas x Balenciaga, na których widać dokumenty sądowe dotyczące sprawy Stany Zjednoczone vs. Williams z 2008 roku. Sąd Najwyższy podtrzymał wówczas zakaz reklamowania, promowania i prezentowania pornografii dziecięcej.
Marka Balenciaga zrobiła ostatnio... interesującą sesję zdjęciową swoich nowych produktów, która zawierała celowo słabo ukryty dokument sądowy o "wirtualnej pornografii dziecięcej. Normalna sprawa, napisał autor posta.
W rezultacie sieć zaroiła się od negatywnych komentarzy oraz teorii spiskowych na temat powiązań Balenciagi z pornografią dziecięcą
Marka zareagowała błyskawicznie i usunęła kampanię ze swojej strony internetowej oraz profili w sociach mediach. Opublikowała również przeprosiny skierowane do wszystkich, którzy poczuli się urażeni
„Serdecznie przepraszamy za wszelkie urazy, które mogła spowodować nasza kampania świąteczna. Nasze torby z pluszowymi misiami nie powinny być prezentowane w tej kampanii z dziećmi. Natychmiast usunęliśmy ją ze wszystkich platform. Przepraszamy za wyświetlanie niepokojących fragmentów naszej kampanii. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i podejmujemy kroki prawne przeciwko stronom odpowiedzialnym za stworzenie zestawu i włączenie niezatwierdzonych elementów do naszej sesji zdjęciowej do kampanii wiosna 2023. Stanowczo potępiamy wykorzystywanie dzieci w jakiejkolwiek formie. Stawiamy na ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie”., brzmi treść oświadczenia.
tekst: Julia Goljan
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement