Advertisement

Świat zawrzał na widok kubka ze Starbucksa w "Grze o tron". Pełna zwrotów akcji afera doczekała się rozwiązania

Autor: Monika Kurek
07-05-2019
Świat zawrzał na widok kubka ze Starbucksa w "Grze o tron". Pełna zwrotów akcji afera doczekała się rozwiązania

Przeczytaj takze

8. sezon "Gry o Tron" budzi wśród internautów ogromne emocje. Każdy odcinek generuje setki memów, a widzowie prześcigają się w zgadywaniu, komu uda się zasiąść na Żelaznym Tronie. W najnowszym, czwartym odcinku, czujni widzowie szybko wychwycili, że w jednej ze scen na stole przed Daenerys znajduje się... kubek ze Starbucksa. To uruchomiło lawinę komentarzy, która przysypała wszelkie inne dywagacje okołogrotronowe. Każda godzina "afery kubkowej" przynosi kolejne zwroty akcji, a do samej sprawy odnieśli się już oficjalnie zarówno HBO, jak i Starbucks. Właśnie się okazało, że HBO postanowiło naprawić swój błąd (lub zdaniem wielu - celową zagrywkę marketingową).
Dwa poniedziałki dzielą nas od poznania zakończenia serialu. "Bitwa o Winterfell" rozczarowała wielu fanów tym, że... nie uśmierciła większości ulubionych postaci, czego powszechnie się spodziewano. Pojawiły się również liczne zarzuty odnośnie braku logiki w zarządzaniu wojskiem oraz rzekomo niskiej jakości obrazu, który przez większość czasu trwania bitwy pozostawał ciemny. Nie wpłynęło to jednak na oglądalność.
[Uwaga: spoilery...] Siły Daenerys są mocno osłabione po starciu z armią Nieumarłych, a pomiędzy Khaleesi oraz Żelaznym Tronem wciąż stoi Cersei Lannister wraz ze Złotą Kompanią. Podczas biesiady z okazji pokonania Nocnego Króla, bohaterowie raczyli się głównie winem. Jaime, Tyrion oraz Brienne grali w pijacką grę, Johna Snowa ogłoszono bohaterem wojennym (chociaż przez większość czasu biegał z mieczem, a na końcu nakrzyczał na smoka).
[Koniec spoilerów] Smocza Królowa natomiast postawiła na kawę z modnej kawiarni. Internet zawrzał, a HBO żartobliwie skomentowało sytuację:
Bardziej dociekliwi zastanawiają się, na ile jest to wpadka, a na ile celowe zagranie marketingowe. Odcinek "The Last of Starks" obejrzało 17,4 miliona widzów. Nie jest tajemnicą, że marki płacą ogromne pieniądze za lokowanie produktów. Sam kadr stał się viralem i jest chętnie udostępniany przez miłośników serialu. W tle cały czas przewija się zielone logo Starbucksa, który zresztą również odniósł się do zamieszania na swoim Twitterze:
Odpowiedź polubiło ponad 50 tysięcy osób, a 16 tysięcy podało dalej. Kreatywni użytkownicy słusznie zauważyli, że gdyby Daenerys rzeczywiście zamówiła kawę, to byłby problem ze zmieszczeniem wszystkich jej tytułów na kubku.
Mało tego, ustalono również, gdzie na Północy znajduje się na Starbucks:
HBO wrzuciło już na swoje serwery wersję odcinka z cyfrowo usuniętym kubkiem. Fani mogę odetchnąć z ulgą. Do najbliższego poniedziałku, rzecz jasna.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement