Advertisement

Gucci rezygnuje z sezonowości i zdecydowanie ogranicza ilość pokazów w roku

Autor: KB
26-05-2020
Gucci rezygnuje z sezonowości i zdecydowanie ogranicza ilość pokazów w roku

Przeczytaj takze

Pogrążenie się całego świata w kryzysie pandemicznym i daleko idących skutkach załamania globalnej gospodarki zmusiło wielu przedsiębiorców do przewartościowania priorytetów i stworzenia zupełnie nowych strategii biznesu. Jedną z branż, w którą epidemia dotknęła najmocniej, jest moda - stale się zmieniająca i rozwijająca w bardzo szybkim tempie, co zresztą nie pozostaje obojętne dla środowiska chociażby ze względu na liczne podróże po całym świecie projektantów, modelek i modeli, dziennikarzy itd., czy nadprodukcję ubrań. Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, właśnie ogłosił, że włoski dom mody rezygnuje z tworzenia kolekcji sezonowych i mocno ogranicza ilość organizowanych w roku pokazów mody.

Zejście z drogi do samozniszczenia

Coraz więcej projektantów zdaje sobie sprawę, że branża modowa i jej ciągły rozrost nabrały niebezpiecznie szybkiego tempa. W zeszłym tygodniu British Fashion Council i Council of Fashion Designers in America wydały oświadczenie, w którym dwa największe stowarzyszenia modowe nawołują do zmian w branży, ponieważ osiągnęła ona moment krytyczny, podążając ścieżką do samounicestwienia. BFC i CFDA zwróciły również uwagę, że spowolnienie całego świata w związku z pandemią jest idealną okazją do restrukturyzacji. Większość marek już odpowiedziała na apel, rezygnując m.in. z trzymania się bogato zapisanego kalendarza wydarzeń modowych. Teraz dołączyło do nich Gucci.
Kampania "So Deer To Me", pre-fall 2020

Złote myśli na Instagramie

Już od jakiegoś czasu na Instagramie Gucci można zaobserwować przemyślenia samego Michele nie tylko na temat rynku i zmian, jakie wymusza kryzys pandemiczny, ale także ogólne - dotyczące miejsca człowieka w świecie i kondycji całego globu. To swoisty manifest projektanta. Kreator wyznał, że brand rezygnuje z trzymania się sezonowości i zamierza tworzyć wyłącznie dwie kolekcje na cały rok. Ponadto zdecydowanie odżegnuje się od dalszego uczestnictwa w "modowym cyrku", z jakim wiąże się organizowanie licznych pokazów. Gdy to już będzie możliwe, w ciągu całego roku będziemy mogli zobaczyć wyłącznie dwie prezentacje ubrań włoskiego domu. Czy wysoka moda przetrwa takie zmiany?
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement