Kreatywnym się jest, czy może tylko bywa?
Kreatywność to bardzo szerokie i trudne do zdefiniowania pojęcie. Może to być stała część naszej osobowości. Jednocześnie kreatywnym bywa się podczas szukania rozwiązań, tworzenia nowych koncepcji. W chwilach, gdy zmuszamy mózg do kreatywnego wysiłku. Są różne wymiary kreatywności.
Co sprawiło, że kreatywność wyznacza twoją drogę zawodową?
Ciekawość świata i ludzi. Branża marketingowa to świat ciągłych zmian i nowych projektów. Wymaga ciągłego ćwiczenia i rozwoju, nie pozwala na stagnację. Wybierając zawód, chciałem mieć pewność, że mnie nie zmęczy, że obrana przeze mnie droga z biegiem lat wciąż będzie atrakcyjna.
Co cię inspiruje w twórczej pracy?
Ludzie i rozmowy z nimi. Lubię konfrontację z różnymi pomysłami. Na świecie powstało już mnóstwo niesamowicie kreatywnych rzeczy i idei. Warto z nich czerpać w swojej pracy. Finalnie jednak zawsze najciekawsze jest zderzenie z innymi ludźmi. Interakcja pozwala się uzupełniać, podkręcać wzajemną kreatywność.
Jak wygląda twój proces kreatywny?
Codzienna praca po stronie klienta paradoksalnie wygląda bardzo systematycznie, skupia się przede wszystkim na analizowaniu działań innych marek, zachowań konsumenckich, funkcjonowania mediów i wielu innych obszarów. To ciągła obserwacja oraz szukanie nowych i niezagospodarowanych miejsc. Lubię też model warsztatowy, gdzie wspomniana możliwość odbijania się myślami od innych bardzo szybko otwiera głowę, ale to wymaga dobrze zaplanowanego i przygotowanego warsztatu.
Branża reklamowa w Polsce ma mniej więcej 30 lat. Jak będzie wyglądała za drugie tyle?
Podobno dopadnie nas postępująca automatyzacja i Big Data. Myślę jednak, że marketing wróci do serca swojej teorii i poza bardzo mocnym naciskiem na technologię w przyszłości dużo czasu poświęcimy na tworzenie rozwiązań, które rzeczywiście będą odpowiadać na istniejące, realne potrzeby konsumentów. W natłoku produktów, rosnącej konkurencyjności, ale też coraz większej samoświadomości odbiorców odpowiednie zaprojektowanie marki pod kątem wszystkich elementów marketingu mix będzie kluczowe dla rozwoju biznesu.
Young Creatives to całoroczny program skierowany do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej organizowany przez Klub Twórców Reklamy. To platforma wymiany doświadczeń, możliwość pracy na prawdziwych briefach od klientów i poddania się ocenie specjalistów: dyrektorów kreatywnych, strategów, reżyserów, dizajnerów i fotografów. Co roku we wszystkich wydarzeniach Young Creatives bierze udział ponad 1000 osób. Najlepsi mierzą się również w skali międzynarodowej z ludźmi z całego świata w konkursie Young Lions w Cannes i Eurobest Young Creatives Integrated Competition.