Firma Brandwatch zajmująca się monitoringiem mediów społecznościowych przygotowała coroczne zestawienie najczęściej wymienianych postanowień noworocznych. W ostatnich trzech latach na najwyższych pozycjach znajdowało się wspomniane ograniczenie lub odstawienie alkoholu, zmiana pracy oraz przejście na wegetarianizm/weganizm. Tym razem jednak sporo się zmieniło. W 2021 rok wchodzimy przede wszystkim z postanowieniem… spotkania się z rodziną i przyjaciółmi. Na drugim miejscu uplasowała się chęć zdobycia nowej umiejętności, a na trzecim czytanie większej liczby książek. Postanowienie o odstawieniu lub ograniczeniu alkoholu znalazło się dopiero na czwartej pozycji.
Niewątpliwie na tę wywrotową zmianę największy wpływ ma pandemia koronawirusa i kolejne lockdowny. Wielu z nas w minionym roku przewartościowało priorytety, nie mogąc spotkać się z bliskimi lub doświadczając epidemii na własnej skórze. Czy ten trend się utrzyma?
Brandwatch stworzył swoje zestawienie, bazując na najczęściej wymienianych postanowieniach noworocznych na Twitterze, Reddicie, Tumblrze i forach dyskusyjnych między 29 grudnia 2020 a 2 stycznia 2021 roku. Analizie poddano jedynie wypowiedzi pisane w języku angielskim i nie brano pod uwagę udostępnień postów przez kolejnych użytkowników serwisów.