Advertisement

Kenzo debiutuje z nowym logiem wspierając wzrost populacji dzikich tygrysów

25-09-2020
Kenzo debiutuje z nowym logiem wspierając wzrost populacji dzikich tygrysów

Przeczytaj takze

Mimo, że Felipe Oliviera Baptista przeszedł z Lacoste do Kenzo, to swoich nawyków nie zmienił , i dobrze! Po kolekcji koszulek polo przedstawiających zagrożone gatunki zwierząt dla Lacoste, przyszedł czas na zmiany w tygrysim logo Kenzo.
Z powodu nielegalnego handlu i niszczenia siedlisk populacja dzikich tygrysów na świecie spadła w ciągu ostatniego stulecia o 95%, co doprowadziło gatunek na skraj wyginięcia. Poza tym miażdżącym szczegółem ich malejąca liczba ma ogromny wpływ na środowisko – jako drapieżniki na szczycie łańcucha pokarmowego tygrysy odgrywają ważną rolę w utrzymaniu równowagi w ekosystemach leśnych, które wspierają również tysiące innych gatunków oraz ludzi.

Tygrys razy dwa

Baptista, obejmując w 2019 roku stanowisko dyrektora kreatywnego w Kenzo, najwyraźniej miał to na uwadze. Pierwszym zadaniem projektanta była modernizacja charakterystycznego tygrysiego logo francuskiej marki. Projektant natknął się na artykuł o wysiłkach World Wildlife Fund związanych z inicjatywą „Tx2”, która ma na celu podwojenie globalnej populacji tygrysów do 2022 roku, po czym skontaktował się z WWF w sprawie współpracy. Pierwsza kolekcja kapsułowa debiutuje już dziś – t-shirty, bluzy, a to wszystko z certyfikatem GOTS (światowy standard przetwarzania tekstyliów na włókna organiczne). Na ubraniach widnieje nowy tygrys Kenzo, a 10 dolarów z każdego zakupu trafia do WWF. Kolekcja ma ukazywać się co pół roku, aby regularnie wspierać fundację.
– „Jeśli mogę pomóc podnieść świadomość w naszej branży, która jest odpowiedzialna za niektóre z tych szkód w środowisku to zrobię to. Myślę, że jest to niezwykle istotne, powiedział Baptista.
Projektant dodał też, że teraz jest czas, by być bardzo pragmatycznym, ale także bardzo kreatywnym. Nadchodzący pokaz Baptisty dla Kenzo podczas Paris Fashion Week odbędzie się 30 września, na świeżym powietrzu, z udziałem małej publiczności. Kolekcja będzie zmniejszona, bo marka stawia na pierwszym miejscu zrównoważony rozwój.
Kolekcja Kenzo z World Wildlife Fund będzie dostępna od 28 września wyłącznie na oficjalnej stronie marki.
/tekst: Joanna Jachoł/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement