Advertisement

KTR: przestrzeń kreatywnej wolności w świecie polskiej reklamy

Autor: Agnieszka Sielańczyk
08-05-2025
KTR: przestrzeń kreatywnej wolności w świecie polskiej reklamy
Konkurs KTR konsekwentnie stawia na to, co w reklamie najbardziej nieuchwytne – autentyczny błysk naszej wyobraźni. To najbardziej prestiżowy konkurs reklamowy w Polsce, który od ponad dwóch dekad konsekwentnie promuje odważne podejście do konwencji.
KTR stanowi wyjątkową platformę, gdzie spotykają się niezależni twórcy i wizjonerzy branży, wszyscy poszukujący tego, co można nazwać „czystą kreatywnością” – coraz rzadszego zjawiska w dzisiejszym marketingu opartym na danych. Podczas gdy wiele agencji tworzy kampanie dostosowane do oczekiwań rynku, KTR stawia na oryginalność i docenia pomysły, które odważnie przekraczają granice.
Co naprawdę wyróżnia KTR na tle innych konkursów: skala i budżet nie są najważniejsze. Liczy się przede wszystkim pomysł. Niezależny freelancer ma taką samą szansę na wygraną jak duża agencja z imponującą siedzibą w centrum Warszawy. To prawdziwie demokratyczne podejście do kreatywności.

JURY

Jury konkursu tworzą uznani eksperci i wschodząca elita polskiej sceny kreatywnej – profesjonaliści, którzy doskonale wyczuwają nadchodzące trendy i często są o krok przed rynkowymi tendencjami. To doświadczeni twórcy, którzy pozostają otwarci na nowe idee i świeże spojrzenie.
Tegoroczny skład jury to prawdziwa elita polskiej branży kreatywnej. Na czele poszczególnych kategorii stoją uznani eksperci: Michał Sęk, Chief Creative Officer w Saatchi & Saatchi, będzie przewodniczył kategorii Communication, zaś Ada Zielińska oceniać będzie prace w kategorii Ilustracja. Barbara Niedziela, Chief Strategy Officer & Board Member w 2012 Agency, odpowiada za Creative Strategy, natomiast Mateusz Felsmann, założyciel TWIN.collective, będzie oceniał zgłoszenia w kategorii Technology.
Kategoria For Good znajdzie się pod przewodnictwem Marcina Talarka, Associate Creative Directora w Gong, a Mateusz Machalski, Pełnomocnik Rektora ds. Promocji ASP w Warszawie, będzie nadzorował ocenę prac w kategorii Design.
Fotografia zostanie poddana ocenie przez Olgę Kokę Skowrońską, Creative Partner w Wunderkamera, Audio/Video przez Magdę Olak, założycielkę i producentkę TANK, a za kategorię Entertainment odpowiada Tytus Klepacz, Creative Director i współzałożyciel Here Comes The Sun.

K MAG x KTR

Jak co roku K MAG partneruje nagrodom – w tej edycji jesteśmy patronem kategorii FOTOGRAFIA – projekty autorskie. W konkursie wyróżniona zostanie fotografia wykorzystana w projektach komercyjnych (w tym print, outdoor, plakat, editorial, reportaż, magazyny, gazety, książki, social media, gry, aplikacje, filmy, teledyski, strony WWW i wszelkie inne formy online) oraz w projektach reklamowych i brandingu (brand indetity, product design, packaging itp.).
W podkategorii projekty autorskie docenione bedą: eksperymentalne i artystyczne podejście do fotografii, obejmujące autorskie serie zdjęć, edytoriale, photobooki, wystawy, projekty społeczne, reportaże i wszelkie kreatywne koncepcje fotograficzne wykraczające poza ramy klasycznych kategorii.

Termin zgłoszeń

Dobre wiadomości dla twórców potrzebujących więcej czasu na dopracowanie swoich projektów – organizatorzy KTR przedłużyli termin przyjmowania zgłoszeń do 12 maja 2025 roku. To doskonała okazja, by dopracować koncepcje i przedstawić je w najlepszej możliwej formie.
Do konkursu kwalifikują się projekty zrealizowane w okresie od 20 kwietnia 2024 do 12 maja 2025 roku. Ten precyzyjnie określony przedział czasowy pozwala na uwzględnienie najnowszych prac z ostatniego roku.
Konkurs stanowi doskonałą okazję zarówno dla doświadczonych specjalistów, jak i dla młodych twórców, aby zaprezentować swoje najlepsze projekty. KTR udowadnia, że ludzka kreatywność i wyobraźnia wciąż pozostają najcenniejszymi walorami w świecie komunikacji marketingowej, nawet w dobie zaawansowanych technologii.
Teraz pytanie brzmi: czy Twój projekt ma szansę dołączyć do grona najlepszych kreatywnych rozwiązań w Polsce?
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement