Aby stworzyć tę nieoczywistą obecność zachęcającą kobiety do celebrowania swojego głosu, Valentino Beauty zaprosił mistrzynie sztuki perfumeryjnej – Honorine Blanc i Amandine Clerc Marie do zaprojektowania kwiatowo-drzewnego zapachu. Zapach Voce Viva jest skomponowany z trzech rodzajów nut, które odzwierciedlają ducha marki Valentino: Color, Cool i Couture. “Voce Viva” wypełnia każdą kobietę energią spełnienia, blasku i pewności siebie.
Color (nuty głowy) – pozyskiwana w Kalabrii, na południu Włoch, esencja bergamotki pobudza zmysły promiennym i błyszczącym akcentem, zmiękczonym esencją słodkiej i soczystej włoskiej mandarynki. Wibracja świeżego ekstraktu korzenia imbiru doskonale uzupełnia jasne i cytrusowe nuty.
Couture (nuty serca) – bukiet obfitujący w promienne białe kwiaty rodem z tradycyjnych perfumeryjnych kompozycji tworzy serce kompozycji, nawiązując do dziedzictwa Haute Couture. Typowy dla promiennej i słonecznej kobiecości absolut kwiatu pomarańczy zakwita w samym środku eksplozji zmysłów. Świecący z boku złoty akord gardenii wplata w całość owocowy, jaśniejszy akcent. Towarzysząc porannemu jaśminowi grandiflorum z Indii odsłania swoje świeże, roślinne aspekty.
Cool (nuty bazy) – należący wyłącznie przez długi czas do męskiego świata zapachów, nieoczekiwany akord kryształowego mchu zaskakuje drzewnymi i mineralnymi aspektami w bazie. Gorący dialog między potężną dawką kryształowego mchu a dwoma pozostałymi surowcami będącymi znakiem rozpoznawczym uzależnienia tworzy pełen napięcia, nowoczesny wątek tła. Ciepłe i mleczne drzewo sandałowe współgra ze słodkim i bogatym absolutem wanilii z Madagaskaru.
Tylko naprawdę odważna i zaangażowana osobowość o silnym i niepowtarzalnym głosie była w stanie rozpowszechnić przesłanie “Voce Viva” na całym świecie. Dlatego oczywistym wyborem ambasadorki zapachu stała się Lady Gaga. Piosenkarka uosabia cechy Voce Viva – jej uniwersalny głos ma moc jednoczenia kobiet, mężczyzn i żywiołów.
Tak o zapachu i wyborze ambasadorki wypowiada się:
„– “Ten zapach przyszedł mi do głowy jako wzmacniająca wszystkie zmysły symfonia. Dlatego właśnie naturalną koleją rzeczy była jednoczesna praca nad zapachem i jego flakonem, a także niezwykły udział Lady Gagi w całym przedsięwzięciu. Kampania i sam film to hołd dla równości i dla pokolenia bez granic. Spośród wszystkich zmysłów wybrałem Voce (głos) jako pierwsze skrzypce orkiestry, która odgrywa zapachową symfonię. Głos jest znakiem, najbardziej bezpośrednim środkiem wyrazu. Żaden głos nie jest równy drugiemu, a każdy głos śpiewa własną, niepowtarzalną pieśń. Na Voce Viva składają się różne arie tej samej, unikalnej, rozwijającej się w przestrzeni symfonii, które wzmocniły mój głos, moją siłę”, powiedział o zapachu Pierpaolo Piccioli, dyrektor kreatywny Valentino.
Kontynuując współpracę zapoczątkowaną przy Born in Roma, Valentino Beauty ponownie wybrało duet fotografów Inez & Vinoodh oraz reżysera Harmony'ego Korine'a, powierzając im misję wyrażenia zapachowych emocji. Specjalnie dla kampanii Voce Viva, Lady Gaga zaprezentuje nową wersję piosenki ze swojego tegorocznego albumu.
Światowa premiera zapachu jest także związana z uruchomieniem dedykowanego Valentino Beauty konta na Instagramie, które znajdziecie TUTAJ. Zapach “Voce Viva” jest dostępny w Polsce od 17 września. Będzie kosztował: 30 ml: 289 pln, 50 ml: 419 pln, 100 ml: 569 pln.