Pierpaolo Piccioli, czyli dyrektor artystyczny Valentino, po raz kolejny podjął współpracę z włoską marką Moncler. Stworzył innowacyjny projekt na bazie puchowej kurtki, która jest motywem rozpoznawczym włoskiego brandu. W końcu to Lionel Terray, znany alpinista zamówił przed laty u właścicielki Moncler puchówkę, w której zdobywał kolejne szczyty.
Pomimo tego, że poprzednia współpraca również opierała się na puchowych kurtkach, tym razem Piccioli nadał jej świeżości. W tworzeniu nylonowych sukien pomogła mu etiopska modelka, projektantka, a prywatnie przyjaciółka, Liya Kebede, która wniosła w kolekcję estetykę swojej marki Lemlem.
„Jestem na granicy marzeń, ekstrawagancji i duchowości. Liya Kebede została zaangażowana w ten projekt, ponieważ aktywnie wspiera afrykańskich rzemieślników, którzy pracują w Lemlem” - powiedział Pierpaolo Piccioli.
Etiopska modelka i projektantka również skomentowała współpracę: „Byłam zaszczycona, mogąc uczestniczyć w tym procesie twórczym, łącząc wpływy, które na pierwszy rzut oka wydawały się tak różne, ale gdy nieoczekiwanie się połączyły, stworzyły coś tak bogatego i nowego [...]”.
Rok temu zaprezentowano pierwszą odsłonę współpracy Moncler z dyrektorem artystycznym Valentino. Były to również długie suknie do ziemi, wykonane z nylonu, ale w kształcie litery A. Tym razem harmonijne projekty są rozkloszowane.