Aktor Marcin Dorociński opublikował wczoraj w swoich mediach społecznościowych niepokojące wideo, na którym pokazał zdemolowany dom. Nagraniu towarzyszył komentarz: "Jestem zdruzgotany... Trudno mi w to uwierzyć. Zobaczcie ile zniszczeń. Kto to zrobił? Dlaczego?". Wywołało to spore kontrowersje wśród odbiorców. Część osób wyrażała swoje współczucie i oburzenie zdewastowanym domem. Inni krytykowali aktora i pisali, że to pozorowana, wprowadzająca w błąd rozpacz i część jakiejś większej akcji. Dziś sprawa się wyjaśniła.
Wideo aktora było zapowiedzią kampanii Godzina dla Ziemi WWF „Ty też niszczysz swój dom”. Wykorzystanie w akcji metafory domu jako planety ma za zadanie pokazać, że wszyscy bierzemy udział w procesie jej niszczeniu. A planeta to właśnie nasz dom.
Ambasador najnowszej kampanii WWF, Marcin Dorociński, w oficjalnym wideo akcji niszczy dom - sprzęty elektroniczne, meble, rośliny, a na koniec próbuje wszystko spalić. „Pokój w spocie symbolizuje środowisko naturalne - nasz dom – w którym żyjemy. Postać głównego bohatera, obrazuje postawy każdego, kto na co dzień poprzez konsumpcyjny styl życia niszczy przyrodę. - czytamy na stronie WWF. „Dziwi Cię to? Ty też to robisz!” – podsumowuje w spocie Dorociński.
Pomimo tego, że wielu Polaków jest świadomych zagrożeń i wyraża chęć poprawy kondycji środowiska, to akcje promujące proekologiczne są bardzo potrzebną inicjatywą.
Marcin Dorociński już wcześniej brał udział w działaniach Fundacji WWF. W 2014 został ambasadorem kampanii na rzecz ratowania rysiów nizinnych w Polsce. Z kolei w 2016 zaangażował się w inicjatywę „Ostoya dla Wilków”, a rok temu w ramach Godziny dla Ziemi zwracał uwagę na konieczność ratowania najcenniejszych obszarów Puszczy Karpackiej.
Przez cały marzec Fundacja WWF będzie mówić o tym, jak naprawić szkody wyrządzone środowisku naturalnemu. Godzina dla Ziemi WWF to największa akcja ekologiczna. Łączy ona ludzi o różnych poglądach, wyznaniach czy narodowościach. Każdy z nas może przyłączyć się już teraz i pokazać szacunek dla planety, poprzez udostępnianie spotu kampanii oraz używanie na Instagramie hasztagu #nieniszczedomu.