Podczas konferencji Vox Media's Code w Beverly Hills dyrektor generalny Netflixa Ted Sarandos zaprezentował rankingi najpopularniejszych filmów i seriali w historii platformy pod względem liczby godzin oraz pod względem liczby kont. – Staramy się być bardziej transparentni w stosunku do rynku, tworców, z którymi współpracujemy i wszystkich pozostałych osób – wyjaśnił Sarandos. Rankingi znacznie się od siebie różnią, a oprócz pewniaków takich jak „Nie otwieraj oczu" czy „Bridgertonowie" jest też parę zaskoczeń.
Netlix & chill
Na jednym ze slajdów znajdziemy ranking filmów i seriali pod względem liczby obejrzanych godzin w ciągu 28 dni od premiery. To pierwszy raz, gdy Netflix udostępnił dane odnośnie ilości godzin spędzonych na oglądaniu danego tytułu.
Najchętniej oglądane seriale Netflixa (pod względem liczby godzin):
1. Bridgertonowie: Sezon 1 (625 mln)
2. Dom z papieru: Część 4 (619 mln)
3. Stranger Things: Sezon 3 (582 mln)
4. Wiedźmin: Sezon 1 (541 mln)
5. 13 powodów: Sezon 2 (496 mln)
6. 13 powodów: Sezon 1 (476 mln)
7. Ty: Sezon 2 (457 mln)
8. Stranger Things: Sezon 2 (427 mln)
9. Dom z papieru: Częśc 3 (426 mln)
10. Ginny & Georgia: Sezon 1 (381 mln)
Na pierwszym miejscu w obu rankingach najpopularniejszych seriali znaleźli się "Bridgertonowie". Producentką i showrunnerem serialu „Bridgertonowie" jest Shonda Rhimes („Skandal", „Grey's Anatomy", „Sposób na morderstwo"), która podpisała kontrakt na wyłączność z Netflixem. Produkcja jest inspirowana betsellerową serią Julii Quinn „Rodzina Bridgerton", opowiadającą o życiowych perypetiach rodzeństwa z rodziny Bridgertonów, która należy do londyńskiej śmietanki okresu regencji. Ich spokój zakłócają broszury tajemniczej Lady Whistledown, wydającej się znać wszystkie sekrety i tajemnice londyńskich wyższych sfer. „Bridgertonowie" to uzależniające połączenie „Plotkary", „Downton Abbey" oraz przewrotnych romansów Jane Austen i zupełnie nie dziwimy się, że to właśnie ten serial podbił serca subskrybentów Netflixa. Premiera 2. sezonu jest zaplanowana na przyszły rok!
Sarandos zdradził także, że zdobywający obecnie coraz większą popularność koreański serial „Squid Game" ma dużą szansę stać się najbardziej popularnym serialem Netflixa w historii. Co ciekawe, produkcja zadebiutowała na Netflixie zaledwie kilka dni temu, ale jest już numerem jeden w dziesiątkach krajów. W „Squid Game" setki zadłużonych mężczyzn i kobiet przyjmuje zaproszenie do tajemniczej gry. Do wygrania są niemałe pieniądze, ale jest haczyk. Przegranych czeka śmierć.
Najchętniej oglądane filmy Netflixa (pod względem liczby godzin):
1. Nie otwieraj oczu (282 mln)
2, Tyler Rake: Ocalenie (231 mln)
3. Irlandczyk (215 mln)
4. The Kissing Booth 2 (209 mln)
5. 6 Underground (205 mln)
6. Śledztwo Spensera (197 mln)
7. Enola Holmes (190 mln)
8. Armia Umarłych (187 mln)
9. The Old Guard (186 mln)
10. Zabójczy Rejs (170 mln)
Na drugim slajdzie znajduje się ranking filmów i seriali pod względem liczby kont, które obejrzały co najmniej dwie minuty danej produkcji w ciągu 28 dni od premiery. Netflix spodarycznie udostępniał tego typu zestawienia już wcześniej.
Od początku 2020 roku wystarczy obejrzeć zaledwie dwie minuty danej produkcji, aby Netflix sklasyfikował ją jako „obejrzaną". Wciąż budzi to niemałe kontrowersje i niektórzy argumentują, że trudno uznać takie statystyki za miarodajne.
Najchętniej oglądane filmy Netflixa (pod względem liczby kont):
1. Tyler Rake: Ocalenie (99 mln)
2. Nie otwieraj oczu (89 mln)
3. Śledztwo Spensera (85 mln)
4. 6 Underground (83 mln)
5. Zabójczy rejs (83 mln)
6. The Old Guard (78 mln)
7. Enola Holmes (77 mln)
8. Power (75 mln)
9. Armia umarłych (75 mln)
10. Ojcostwo (74 mln)
Poniżej natomiast znajdziecie najchętniej oglądane seriale Netflixa (pod względem liczby kont):

1/10
