Advertisement

Nie nosisz maseczki? Berlin pokazuje środkowy palec koronasceptykom w nowej kampanii

Autor: Monika Kurek
16-10-2020
Nie nosisz maseczki? Berlin pokazuje środkowy palec koronasceptykom w nowej kampanii

Przeczytaj takze

Zgodnie z przewidywaniami jesień upływa pod znakiem drugiej fali koronawirusa. Wróciła już część obostrzeń i ponownie obowiązuje nakaz noszenia masek również na zewnątrz. Nie wszyscy jednak mają zamiar go przestrzegać i jeszcze niedawno w różnych miastach organizowane demonstracje przeciw „plandemii".
Jak z pandemią radzą sobie nasi sąsiedzi? W Niemczech obowiązuje noszenie maseczek w transporcie publicznych i różnego rodzaju pomieszczeniach, podczas gdy w miastach i regionach z szybko rosnącą liczbą nowych zakażeń koronawirusem mają obowiązywać także na zewnątrz. Do wszystkich sceptyków jest natomiast skierowana najnowsza kampania, w ramach której Berlin... pokazuje im środkowy palec. Dosłownie.

Berlin stawia sprawę jasno

- Środkowy palec do wszystkich bez maseczek: my przestrzegamy zasad związanych z pandemią koronawirusa, brzmi hasło na plakacie.
Berliński Senat i rządowy agencja turystyczna Visit Berlin połączyli siły, by walczyć z osobami nienoszącymi maseczek. Grafika odbiła się szerokim echem w mediach i wzbudziła mieszane odczucia wśród mieszkańców Niemiec oraz internautów. Bohaterką kampanii jest starsza pani w kolorowej, kwiatowej maseczce, która pozuje z wyciągniętym środkowym palcem. Hasło nie pozostawia wątpliwości, że środkowy palec jest skierowany do wszystkich osób bez maseczek, które narażają innych.
- Chcieliśmy użyć języka, który pasuje do charakteru Berlina i który podkreśla powagę sytuacji. Uważam, że nam się to udało, powiedział portalowi The Guardian rzecznik prasowy Visit Berlin.
Twórcom kampanii zależało na tym, aby trafiła do mieszkańców Berlina, którzy słyną ze swojej bezpośredniości. Istnieje nawet zwrot Berliner Schnauze, pod którym kryje się charakterystyczne dla Berlińczyków poczucie humoru zahaczające niemalże o impertynencję. Motyw wkurzonej seniorki wykorzystano już podczas wrześniowej kampanii na temat noszenia maseczek. Plakaty w języku niemieckim, angielskim, tureckim i arabskim również zachęcały do przestrzegania zasad związanych z pandemią, ale były dużo mniej agresywne.
Jak można się domyślić, kampania z seniorką pokazujący środkowy palec wywołała dość zróżnicowane reakcje. Zwłaszcza, że stoi za nią niemiecki rząd. Niemiecka polityczka Kaia Wegner z Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej Merkel stwierdziła, że sytuacja jest zbyt poważna, by robić sobie tego typu żarty. Jak zauważyła lokalna gazeta Tagesspiegel, kampanii jednak udało się osiągnąć swój cel, ponieważ przemawia do mieszkańców dużo bardziej niż nieustannie zmieniające się obostrzenia.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement