Advertisement

Ogród Gucci to projekt pomiędzy Florencją a wirtualną rzeczywistością

21-05-2021
Ogród Gucci to projekt pomiędzy Florencją a wirtualną rzeczywistością

Przeczytaj takze

Gucci, jeden z najważniejszych i najbardziej dochodowych domów mody, przebył długą drogę od czasów minimalizmu w wykonaniu Toma Forda. Alessandro Michele, obecny dyrektor kreatywny, wprowadził do włoskiego giganta ekstrawaganckie kolekcje, ciekawe kolaboracje oraz nowe technologie. Tym razem zdecydował się na wirtualną wystawę swojego muzeum we Florencji, w czym pomogła platforma dla graczy Roblox.

Haute couture gaming

Jak podaje magazyn „DeeZeen", na platformie gracze mogą eksplorować najciekawsze i kultowe projekty dyrektora kreatywnego, Alessandra Michele oraz kupić rzadkie produkty, w które mogą ubrać swoje awatary.
– „W Ogrodzie Gucci we Florencji znajduje się ogród archetypów – multi-sensoryczna przestrzeń, w której można się zanurzyć; eksploruje ona kampanie Domu z ostatnich sześciu lat oraz manifest kreatywny Alessandra Michele, tak projekt opisany jest na stronie włoskiego domu.
Roblox to wirtualna platforma i program do tworzenia gier – pozwala użytkownikom programować i grać w kreacje innych. Wirtualny Ogród Gucci pozwala graczom wybrać się w konceptualną podróż poprzez różne tematyczne sale. Jak podaje „Designboom", oprócz „ogrodu", wystawione są „archetypy" – 30 ekranów wyświetlających wspomnienia z pokazów i kampanii. Widzimy Berlin, Tokio, Los Angeles, ale też ogrody i międzygalaktyczne przestrzenie.

Cyborgi i smoki

To nie pierwszy raz, kiedy Gucci poszukuje niecodziennych technologicznych rozwiązań. Ostatnio świat mody obiegła wiadomość, że dom z grupy Kering wypuścił wirtualne buty za 12 dolarów, w formie tokena niezamiennego. Co więcej, założona przez Guccia Gucciego firma pod wodzą nowego dyrektora kreatywnego łamie konwencje mody i wybiegów, co widoczne było na przykład w pokazie jesiennym prêt-à-porter 2018, kiedy to modelki niosły zamiast torebek własne głowy lub rekwizyty w formie realistycznych smoków.
/tekst: Iga Trydulska/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement