Jak podaje magazyn „DeeZeen", na platformie gracze mogą eksplorować najciekawsze i kultowe projekty dyrektora kreatywnego, Alessandra Michele oraz kupić rzadkie produkty, w które mogą ubrać swoje awatary.
„– „W Ogrodzie Gucci we Florencji znajduje się ogród archetypów – multi-sensoryczna przestrzeń, w której można się zanurzyć; eksploruje ona kampanie Domu z ostatnich sześciu lat oraz manifest kreatywny Alessandra Michele”, tak projekt opisany jest na stronie włoskiego domu.
Roblox to wirtualna platforma i program do tworzenia gier – pozwala użytkownikom programować i grać w kreacje innych. Wirtualny Ogród Gucci pozwala graczom wybrać się w konceptualną podróż poprzez różne tematyczne sale. Jak podaje „Designboom", oprócz „ogrodu", wystawione są „archetypy" – 30 ekranów wyświetlających wspomnienia z pokazów i kampanii. Widzimy Berlin, Tokio, Los Angeles, ale też ogrody i międzygalaktyczne przestrzenie.