Według Instytutu Pantone Very Peri ma symbolizować zmieniające się czasy i zachęcać do wejścia w nową rzeczywistość. Wybrano kolor, który wpływa pozytywnie na kreatywność i twórczą ekspresję. Instytut zaprosił do współpracy zespół Microsoftu, dzięki czemu nowa barwa będzie dostępna w wielu programach, jak na przykład Teams czy Power Point.
Trendy kolorystyczne wyznaczane przez Pantone bardzo szybko stają się zauważalne w modzie czy aranżacjach wnętrz. W związku z tym w przyszłym roku pojawi się szerokie spektrum barw błękitu i fioletu w przestrzeni publicznej. Podobny wybór kolorystyczny zastosowała agencja WGSN, decydując się na malinowy odcień z nutą niebieskiego o nazwie Electric Magenta. Intensywne kolory wchodzą na nowo do mody po szarych czasach izolacji.
Rok temu wybrano aż dwa kolory: Ultimate Grey i Illuminating Yellow, które miały symbolizować siłę w trudnych czasach pandemii. Te dwa odcienie dały jasny komunikat o ludzkiej potrzebie siebie nawzajem. Szary symbolizował hart ducha, a żółty nadzieję na lepszą przyszłość. Trendy kolorystyczne są niezmiennie wyznaczane przez instytut już od 2000 roku. Kolor roku jest wybierany przez łowców trendów, którzy wyszukują inspiracji w galeriach sztuki, kinie czy designie.
Pantone to amerykański instytut stworzony w 1962 roku, który stworzył swój własny wzornik kolorów z różną skalą barw. Instytut współpracuje z globalnymi firmami, doradzając im w zakresie doboru kolorów w identyfikacji wizualnej.