Abramović przyznaje jak bardzo czuje, że podróż przez mur chiński ją ukształtowała. Artystka czerpiąc z niej postanowiła wrócić do Chin i przedstawić ogrom swoich prac w szanghajskim MAM. Wśród dzieł, które po raz pierwszy ujrzą światło dzienne będzie 1200 fotografii Abramović właśnie z performansu „The Great Wall Walk” z Ulayem.
Nadchodząca wystawa artystki zajmie trzy piętra w szanghajskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej i będzie różniła się od jej poprzednich. Abramović postanowiła nie umieszczać fizycznie siebie w centrum swojej sztuki, jak ma w zwyczaju. W swoich największych dziełach artystka używała zazwyczaj właśnie swojego ciała jako medium artystycznego.
Wśród nich, wspomniane już „The Lovers: The Great Wall Walk” oraz “The Artist is Present”, ale również „Rhythm 0”, w którym Abramović zaprasza widownię aby zrobić z nią co tylko chcą w przestrzeni muzealnej przy użyciu dostarczonych przez nią narzędzi, wśród których były między innymi, chleb, winogrona, skalpel, czy nawet pistolet i nabój, czy jej 4-minutowy performans z Ulayem zatytułowany „Rest Energy” gdzie artyści ciężarem swoich ciał trzymają łuk z naciągniętą strzałą wycelowaną w serce Mariny.
Tym razem artystka odchodzi od takiej formuły i zachęca widzów do interakcji z jej sztuką. Używa w swoich rzeźbach naturalnych minerałów i kryształów zebranych z odległych miejsc świata i zachęca do współtworzenia performansu wystawy poprzez relację energii ludzkich i ziemskich. Abramović zwraca uwagę na szeroką gamę właściwości kamieni i kryształów i zamierza podzielić się tą wiedzą i uczuciem z uczestnikami wystawy.
Będzie to jak dotąd największa wystawa artystki, licząca ponad 150 jej prac z czego trzy czwarte ma być nowe. Abramović wraz z dyrektor artystyczną galerii, Shai Baitel, zachęcają widownię do bycia obecnym i w pełni zaangażowanym w sztukę, aby prawidłowo chłonąć jej przekaz. Artystkę szczególnie cieszy jej interaktywna rzeźba Telepathy Phones, na której odwiedzający wystawę mogą według artystki ćwiczyć swoje zdolności telepatii.
Wystawa zostanie otwarta w Muzeum Sztuki Nowoczesnej MAM w Szanghaju 10 października i potrwa do 28 lutego 2025.