Na tegorocznych targach w Paryżu Galeria Jednostka, mająca swoją przestrzeń w Warszawie, zaprezentowała fotografie Wojciecha Plewińskiego i Marty Zgierskiej, a także książkę Weroniki Gęsickiej.
Wojciech Plewiński uznawany jest za mistrza polskiej fotografii. W trakcie wydarzenia galeria pokazała trzy ważne serie zdjęć artysty z lat 50. i 60. z Włoch, Francji i Polski. Kultowe fotografie z Wenecji, Florencji, Rzymu i Capri są efektem pierwszej wyprawy Plewińskiego za granicę w 1957 roku. Artysta podróżował wzdłuż polsko-niemieckiej granicy utworzonej po II wojnie światowej i dokumentował spowodowane zniszczenia, ale i odrodzenie miast. Część prac Plewińskiego da się przypisać do różnych kategorii, w tym reportażu, portretów, fotografii teatralnej, modowej i ulicznej, jednak jego twórczość wymyka się takim prostym definicjom. Charakteryzuje się ona lekkością, poczuciem humoru i nieoczywistym punktem widzenia. Jednak tym, co naznacza jego prace jest zainteresowanie ludźmi, ich emocjami i światem.
Marta Zgierska często wykonuje fotografie w celu dokumentacji swoich performansów. Na Paris Photo przedstawiane były prace z serii „Figura wotywna”, która składa się z uchwycenia gestów pokrywania ciała woskiem. Tym działaniem artystka nawiązuje do tradycji religijnych ex–voto: dokonuje symbolicznej ofiary, aby stać się piękna. Galeria Jednostka określa Zgierską jako jedną z najważniejszych współczesnych polskich fotografek.
Pracom Plewińskiego i Zgierskiej na Paris Photo towarzyszy publikacja Weroniki Gęsickiej pt. „Encyklopædia”. Została ona nagrodzona tytułem Fotograficznej Publikacji Roku w Polsce w 2025 roku i znalazła się na na kilku znaczących shortlistach. Podczas targów w Paryżu odbyła się światowa premiera edycji specjalnej publikacji. „Encyclopædia” to projekt składający się z kilkuset fałszywych haseł odnalezionych w encyklopediach, słownikach i leksykonach, pochodzących z różnych miejsc i różnych okresów czasu. Gęsicka zilustrowała je za pomocą przerobionych fotografii ze zbiorów obrazów wygenerowanych przez AI. Praca ta zaciera granice między tym co prawdziwe, a co zmyślone.