Jak wspomina Sokół: - 20 lat temu nie miałem kasy, znajomości, ani żadnego doświadczenia. Jedyne, co miałem, to pomysł. W połowie 1999 roku wymyśliłem nazwę. która dosadnie zdefiniowała styl, którego miałem wyobrażenie, ale nie brakowało jej lekkości i mimo że była w języku polskim, to dawała się łatwo przeczytać w dowolnym języku świata - Prosto.
Co było dalej? Janek Bersz stworzył logo, które w pierwotnej wersji miało na końcu symbol palca wskazującego kierunek. - Siedząc z Jakubem Zieleckim nad okładką płyty Waco "Świeży materiał", postanowiłem jednak zastąpić ten palec kropką i tak powstała ostateczna wersja logotypu, który stał się ikoniczny - pisze Sokół.
- W 2003 roku wypuściliśmy pierwsze koszulki, które miały reklamować wydawnictwo muzyczne Prosto. Siła brandu i jego logo okazała się na na tyle duża, ze cała dostawa rozeszła się w moment. Rok pózniej wyprodukowaliśmy już znacznie szersze spektrum produktów i staliśmy się pełnoprawną marką streetwearową. Dzisiaj, po 20 latach od przekucia idei w markę, mamy w swoim katalogu wiele płyt będących kamieniami milowymi polskiego rapu. To między innymi debiuty Zip Składu, Waco, Pono, Hemp Gru, HIFI Bandy, VNM, Kaena czy Kękę. To płyty WWO, Zipery oraz moje albumy z Pono, Marysią Starostą i solo. To cała seria kultowych składanek Prosto Mixtape, wyprodukowanych pod kuratelą najważniejszych polskich DJ-ów. Największa siła marki Prosto objawiła się jednak w produkcji ubrań, których popularność stale rośnie. Stały się nie tylko nieodłącznym elementem polskich miast, ich osiedli, stadionów czy klubów, ale goszczą też na łamach najważniejszych magazynów modowych - dodaje Sokół.
creative director : Kasia Porycka
photo: Jan Krwiol
art director: Zuzia Słomińśka
t-shirt & web design : Bartek Gajewski
make up : Aneta Wuczyńska, Kasia Korszla
retouch : Bartek Klus
project assistents: Maciek Stępień, Gosia Bolechowska