Nazwa wspólnej linii ubrań i butów została „zainspirowana” sytuacją braku wody w Kapsztadzie, gdzie trwające susze zmusiły lokalne władze do ustalenia daty „Day Zero”, kiedy krany w mieście zostaną wyłączone. Aby podkreślić temat, marka umieściła na poszczególnych elementach kolekcji mapę Kapsztadu.
PUMA wdrożyła nowoczesną metodę barwienia, czyli „Dope Dye” oraz druk cyfrowy, które zmniejszają zużycie chemikaliów i wody. “Day Zero” jest jedynie zapowiedzią dalszych działań marki na rzecz ochrony środowiska, gdyż w przyszłości planuje ona wprowadzić te technologie do pozostałych kolekcji.
Metoda „Dope Dye” polega na eliminacji jednego etapu procesu barwienia, w wyniku czego ogranicza się zużycie wody oraz chemikaliów. Zmniejszenie ilości odpadów wykracza poza cykl produkcyjny, dlatego PUMA skorzystała z rozwiązania bardziej zrównoważonego marketingu. Obrazy do kampanii „Day Zero” zostały wyprodukowane cyfrowo, przy użyciu technologii digitalowego domu mody The Fabricant.
Stosując bawełnę z inicjatywy Better Cotton Initiative, PUMA znacznie zmniejsza zużycie wody podczas produkcji swoich kolekcji. W 2019 marka zaoszczędziła łącznie ponad 13 miliardów litrów wody.
Kolekcja „Day Zero” jest dostępna w sprzedaży w oficjalnych sklepach PUMA oraz na stronie internetowej marki.