Advertisement

Ta influencerka zarabia nawet 50 tys. zł miesięcznie. Haczyk? Nie istnieje

Autor: Monika Kurek
27-11-2023
Ta influencerka zarabia nawet 50 tys. zł miesięcznie. Haczyk? Nie istnieje
Ma różowe włosy, 145 tysięcy obserwujących i miesięcznie jest w stanie zarobić nawet 10 tys. euro, czyli ok. 43 tys. zł. Jedyny problem polega na tym, że nie istnieje.
Oryginalny pomysł założyciela hiszpańskiej agencji marketingowej Clueless nie tylko uratował firmę, ale także sprawił, że dziś mówi o niej cały świat. Agencja marketingowa Clueless zmagała się z poważnymi problemami finansowymi, w związku z czym postanowiła stworzyć influencerkę AI. „Zaczęliśmy analizować naszą pracę i zauważyliśmy, że wiele projektów utknęło w martwym punkcie lub zostało odwołanych z powodów, na które nie mieliśmy wpływu. Często nie była to wina projektów, lecz influencera lub modela” – powiedział Rubén Cruz w rozmowie z portalem EuroNews.

Idąc pod prąd

Zrobiliśmy to, żeby lepiej zarabiać. W ten sposób nie jesteśmy zależni od ludzi, którzy mają duże ego i chcą zarabiać miliony na pozowaniu, dodał założyciel agencji Clueless.
Aitana Lopez przedstawiana jest jako 25-letnia mieszkanka Barcelony. Agencja szacuje, że miesięcznie jest ona w stanie zarobić nawet 10 tys. euro miesięcznie. Na tę chwilę jej średni zarobek miesięczny wynosi ok. 3 tys. euro. Jedna reklama na profilach Lopez kosztuje przeszło ponad tysiąc euro. Zarabia również dzięki zdjęciom publikowanym na Fanvue, czyli platformie działającej podobnie jak OnlyFans. Ostatnio została twarzą Big – firmy, która sprzedaje suplementy i odżywki.
Tworzenie influencerki AI jest dużo tańsze niż współpraca z prawdziwymi influencerami. Aby zbudować odpowiednią historię wokół niej, marketingowcy przeanalizowali ostatnie trendy. Nic tutaj nie jest przypadkowe — ani jej różowe włosy, ani zainteresowania, do których zalicza się gra w gry oraz fitness. Aitana jest tak wiarygodna, że pewnego razu dostała zaproszenie na randkę od popularnego latynoamerykańskiego aktora.
Podczas pierwszego miesiąca zrozumieliśmy, że ludzie obserwują kogoś nie dla zdjęć, ale dla jego historii. Aitana nie istnieje, więc musieliśmy ją stworzyć od zera, aby ludzie mogli się z nią utożsamiać. Musieliśmy opowiedzieć historię, wyjaśnia Cruz.
Projekt agencji Clueless odniósł tak duży sukces, że obecnie trwają prace drugą influencerką AI, Maią.
Poznacie Altanę:
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement