Advertisement

Torba Jacquemusa, 16-metrowa kaczka na wodzie i inne zabiegi marketingu 3D. To zaskakująca rozrywka

22-08-2023
Torba Jacquemusa, 16-metrowa kaczka na wodzie i inne zabiegi marketingu 3D. To zaskakująca rozrywka
Jesteśmy świadkami rozwijającego się, imponującego trendu jakim jest marketing 3D. Wykorzystywanie rozmaitych technologii, które nieraz „wchodzą” do prawdziwego świata, to zaskakująca rozrywka dla oka.
W 2013 roku w porcie w Hongkongu pojawiła się kaczka. Pewnie nie wzbudziłaby większego zainteresowania, gdyby nie fakt, że stanowiła większą wersję tej gumowej, którą lubimy wrzucić do wanny. Owa wersja mierzyła ponad 16 metrów wysokości. Projekt Florentijna Hofmana stanął w Victoria Harbour, a jego celem było zwrócenie uwagi przechodniów na zanieczyszczenie wody. Instalacja miała pobudzać do refleksji – woda wokół kaczki służyła za metaforyczną wannę, w której się kąpiemy i przecież dbamy o jej czystość. Kaczka popłynęła do portów w Australii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii, Chinach, Korei Południowej, Belgii, Azerbejdżanie, Japonii czy na Tajwanie. Kilka lat później jesteśmy świadkami odwzorowania kaczek Hofmana w świecie marketingu. To trend, który panoszy się tu i ówdzie, od mody po film, a zobaczyć go mogliśmy już u największych projektantów. Na taki rodzaj promocji zdecydowali się między innymi Yayoi Kusama (dla Louis Vuitton), Victoria Beckham i Coach. Czasami trudno rozróżnić, czy instalacja jest prawdziwa czy to jedynie CGI (obrazy generowane komputerowo).

Marketing w modzie

Królem marketingu 3D zdecydowanie jest Jacquemus, którego wideo z gigantycznymi torebkami jeżdżącymi po ulicach Paryża obiegło internet. Później pojawiły się ogromne cytryny spadające na plażę w Camogli we Włoszech, następnie napompowano monumentalną torebkę, która wyłaniała się z wody we francuskiej nadmorskiej miejscowości Villefranche-sur-Mer.
Wcześniej w tym roku mogliśmy również zobaczyć sporych rozmiarów instalację Kusamy, z którą Louis Vuitton zdecydował się na współpracę, a także gigantyczną Barbie wychodzącą z pudełka dla lalek w Dubaju.
Marketing 3D to zupełnie nowe pole do popisu, którego wykorzystanie ma szansę przejść w viral marketing – rozgłos, którego pożądają zarówno mniejsze, jak i większe firmy.
Tekst: Miłosz Nowak
Oto niektóre z najciekawszych przykładów marketingu 3D, jakie znaleźliśmy:
Left Arrow
1/10
Right Arrow
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
Ładowanie odtwarzacza...
MSCHF ze swoimi Astro Boots
Mascara Maybelline w Londynie
Isabel Marant również zdecydowała się na marketing 3D
Propozycja reklamy „dropu” iPhone’a 15 od artysty cyfrowego
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement