Czym jest #GretaThunbergChallenge? To proste. W korporacyjnych biurach, redakcjach i zapleczach miejsc pracy ludzie umieszczają zdjęcie Grety obok plastikowych naczyń i opakowań. Wielokrotnie towarzyszą im jednozdaniowe hasła jak np. "Are you sure?" czy "How dare you?" (słynny cytat Thunberg z wystąpienia dla ONZ).
Osoby biorące udział w wyzwaniu celowo wybierają fotografie, na których nastolatka patrzy w kamerę gniewnie, złowrogo lub pogardliwie. Celem jest zwiększenie dyskomfortu pracowników, którzy będą próbowali skorzystać z plastikowych sztućców i naczyń.
Nie od dziś wiadomo, że pierwszym krokiem do ekologicznego trybu życia jest zmiana nawyków. Materiałowa torba zamiast papierowej, woda z kranu zamiast wody butelkowanej lub wspomniane wcześniej metalowe sztućce zamiast plastikowych. Obecność Grety, która stała się symbolem ruchu ekologicznego, nawet w postaci zdjęcia, może wpłynąć pozytywnie na wiele codziennych decyzji.
Zobaczcie, jak wygląda udział w #GretaThunbergChallenge: