„Too Good to Go” z sukcesem funkcjonuje już w 12 europejskich krajach. Za cel stawia sobie walkę ze zjawiskiem, jakim jest marnowanie jedzenia na świecie, a co za tym idzie, zanieczyszczeniem planety dwutlenkiem węgla. 1/3 wyprodukowanego jedzenia nigdy nie zostaje spożyta i trafia prosto na wysypiska. Na cały złożony proces produkcji zużywa się dużo energii, wody, ziemi rolnej i pracy ludzkiej. W Polsce wyrzucane jest 9 milionów ton jedzenia rocznie, czyli 236 kg na osobę.
Jeśli kogoś nie przekonują czynniki ekologiczne, które są jednym z priorytetowych dla aplikacji, to warto wspomnieć też te ekonomiczne. Aplikacja pozwala trochę zaoszczędzić, bo świeże jedzenie sprzedawane jest za 1/3 pierwotnej ceny.
Jak działa aplikacja? Lokale gastronomiczne, którym nie udało się sprzedać wszystkich swoich towarów w ciągu dnia, proponują swoje produkty w niższej cenie. Są one zazwyczaj dostępne na jakiś czas przed zamknięciem lokalu. Świeże, niesprzedane jedzenie trafia do paczek, ale ich zawartość zawsze pozostaje w pewnym stopniu niewiadomą. To trochę jak kupowanie jajka niespodzianki.
Jeśli jednak komuś zależy, aby upewnić się, czy paczka nie zawiera np. alergenów, można skonsultować to telefonicznie z lokalem, z którego zamawiamy. Aby skorzystać z całej oferty, wystarczy wybrać odpowiadającą nam restaurację, zamówić posiłek i odebrać go osobiście. Team „Too Good To Go” podkreśla, że nie oferuje opcji dowozu, ponieważ całej akcji przyświeca idea eco friendly. Własne torebki i pojemniki są mile widziane.
W systemie „Too Good Too Go” biorą udział zarówno restauracje, kawiarnie jak i cukiernie. Na razie większość lokali zlokalizowana jest w Warszawie, ale z czasem aplikacja ma rozszerzyć swój obszar działalności. A to wydaje się bardzo możliwe, bowiem za granicą aplikacja już cieszy się niesamowitą popularnością, a co za tym idzie przyczynia się do zauważalnej poprawy środowiska. Szacuje się, że dzięki niej do atmosfery trafiło już o 41 000 ton mniej dwutlenku węgla. Około 85 - 90% paczek wystawionych na sprzedaż znajduje nabywcę.
Zespół „Too Good to Go” stawia również na pracę u podstaw, czyli organizuje liczne akcje edukacji młodzieży, która ma wpływać na wzrost wiedzy i świadomości społecznej.
Bezpłatną aplikację na telefon można ściągnąć na App Store lub Google Play.
Paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia posiłkiem w bardzo atrakcyjnej cenie można zamówić z takich miejsc w Warszawie, jak: Bibenda, Regina, MOD, Vege Miasto, KRAM, Evergreen, Superiore, Kaliska 20, Komu Komu, delikatesy Lafuente, Le Diplomate, Warszawski Lukier, Pochlebnie, Kuki – Wygadane Ciastka, Deseo, Stor Tamka 33, Mojo Picon, Art Sushi, Madame Szpakoska, Gemba, Chono Lulu Bistro & Bar, Bliżej - Klubokawiarnia, Pan Sushi, Dziki Lasczy soki Natura Cold Press, La Fit, Restauracja J czy 77 Sushi. Wkrótce również Too Good To Go zacznie współpracę z hotelami Novotel Warszawa Airport czy innymi hotelami marek grupy Accor i Orbis w Polsce, jak również z polską siecią kawiarni Etno Cafe.