Advertisement

Wimbledon wchodzi w XXI i wprowadza nowe zasady dotyczące strojów tenisistek

Autor: Monika Kurek
18-11-2022
Wimbledon wchodzi w XXI i wprowadza nowe zasady dotyczące strojów tenisistek
Organizatorzy Wimbledonu poinformowali, że tenisistki będą mogły grać w kolorowych spodenkach. Dotychczas wszystkich uczestników turnieju obowiązywał biały strój.
Od dłuższego czasu tenisistki skarżyły się, że nie czują się komfortowo, gdy muszą nosić białe ubrania podczas miesiączki. Przepisy krytykowały m.in. szkocka trenerka Judy Murray oraz Billie Jean King, zwyciężczyni 39 turniejów wielkoszlemowych. Podczas tegorocznego Wimbledonu odbyły się również protesty w ramach akcji „Address The Dress Code”.
Jesteśmy zobowiązani do wspierania graczy oraz słuchania ich opinii na temat tego, jak mogą osiągać najlepsze wyniki. Z przyjemnością mogę potwierdzić, że po konsultacjach z zawodnikami i przedstawicielami grup interesariuszy komitet zarządzający podjął decyzję o aktualizacji zasad dotyczących stroju na Wimbledonie. To oznacza, że od przyszłego roku kobiety i dziewczęta biorące udział w mistrzostwach, jeśli zechcą, będą miały możliwość grania w kolorowej bieliźnie. Mamy nadzieję, że zmiana zasad wyeliminuje potencjalne źródła dyskomfortu i pomoże graczom skupić się wyłącznie na ich wynikach, mówi Sally Bolton, dyrektor generalna All England Club, cytowana przez agencję Associated Press.
Od przyszłego roku tenisistki będą mogły nosić spodenki w kolorze innym niż białym, o ile nie będą one dłuższe niż szorty lub spódnica. Pozostałe zasady dotyczące ubioru pozostają niezmienne.
W zeszłym miesiącu brytyjski klub piłkarski Manchester City poinformował, że od przyszłego sezonu zawodniczki nie będą grać w białych spodenkach. „W odpowiedzi na prośby naszych zawodniczek, które chcą odejść od zwyczaju grania w białych spodenkach podczas miesiączki, zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany i przygotować dla nich produkty, które odpowiedzą na ich potrzeby” – możemy przeczytać w oficjalnym oświadczeniu Pumy oraz Manchester City.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement