Święta coraz bliżej, pojawia się więc mnóstwo reklam mających wprowadzić nas w magiczny, świąteczny klimat. Hiszpański oddział IKEA idzie jednak o krok dalej. Stworzył niebanalny spot na temat relacji międzyludzkich w dobie social mediów. Reklama ma formę teleturnieju „Czy my się znamy?" i po sielskim początku wgniata w fotel.
Ukazana tu gra ma proste zasady. Przy stołach zasiadają członkowie rodzin: dzieci, rodzice i dziadkowie. Głos prowadzącego zadaje pytania poszczególnym osobom. Poprawna odpowiedź pozwala na pozostanie przy stole, a błędna - wyklucza z gry. Prowadzący zaczyna od pytań do najmłodszych z dziedziny technologii, social mediów i popkultury. Dopóki uczestnicy odpowiadają dobrze, wszystko idzie zgodnie z planem. Sprawy się komplikują, gdy zaczynają padać osobiste pytania dotyczące najbliższych członków rodziny - „Jaką pracę ma twój tata?”, „Jaki jest ulubiony zespół twojego syna?”, „Jakie jest największe marzenie twojej żony?”. Tu gra w wstrząsający sposób weryfikuje wiedzę uczestników o życiu bliskich.
Reklama idealnie pokazuje, jak oddalamy się od siebie na rzecz wirtualnej rzeczywistości. Pokazuje, że częściej znamy życiorys gwiazd niż najbliższej rodziny.
„W te święta rozłącz się, aby na nowo się połączyć” - zachęca szwedzka marka.
Hiszpańska IKEA na koniec spotu oświadcza, że od 24 grudnia do 1 stycznia zawiesza swoją aktywność w mediach społecznościowych.
W ciągu dwóch tygodni reklamę wyświetlono na kanale YouTube hiszpańskiego oddziału IKEI ponad 10 milionów razy.