Advertisement

Yeezy, Balenciaga i GAP, czyli Kanye West i Demna Gvasalia zaprojektują dostępną cenowo kolekcję

12-01-2022
Yeezy, Balenciaga i GAP, czyli Kanye West i Demna Gvasalia zaprojektują dostępną cenowo kolekcję

Przeczytaj takze

Kanye West jest znany z niesztampowego podejścia do swojej twórczości. Zarówno jego muzyka jak i moda wyprzedzają trendy. Nowa współpraca z marką GAP nikogo nie dziwi, za to wzbudza ogromne zainteresowanie wśród fanów rapera.
Kanye, nazywany teraz Ye, stworzył projekt z hiszpańskim domem mody Balenciaga, którego dyrektorem kreatywnym jest Demna Gvasalia. Ich wspólne dzieło nosi nazwę Yeezy Gap Engineered by Balenciaga. Pierwszy drop ma pojawić się już w czerwcu.

Dla każdej kieszeni

W 2020 roku raper podpisał dziesięcioletni kontrakt z bardzo popularną marka odzieżową GAP, dla której stworzył kilka elementów garderoby. Pierwsza kurtka, która wyszła w cenie 200 dolarów sprzedała się w mgnieniu oka. Teraz można ją kupić za kilkukrotnie wyższą cenę. Fani oszaleli na punkcie tej współpracy, przeciążając wszystkie serwery w dniu premiery.
Wygląda na to, że Ye i Demna kierują się zupełnie innymi wartościami, niż niektóre ogromne marki, które po prostu wymieniają się swoimi logotypami. Yeezy Gap Engineered by Balenciaga ma być dostępne dla każdego. Ceny ubrań GAP są przystępne, więc jest to duża odmiana w porównaniu do wartości ubrań zwykle tworzonych przez Balenciagę. Demna Gvasalia tym razem zapragnął stworzyć utylitarną modę dostępną dla wszystkich.

Nie pierwszy raz

To już kolejna współpraca muzyka z projektantem. Gvasalia wyreżyserował scenografię i transmisję na żywo do wydarzeń związanych z premierą ostatniego albumu Kanyego pt. „Donda” oraz zaprojektował merch sprzedawany podczas koncertów. Kanye od jakiegoś czasu wybiera tylko i wyłącznie ubrania zaprojektowane przez Demnę, dumnie reprezentując markę. Obaj mężczyźni cenią sobie prostotę formy i wygodę.
– Na naszą estetykę składają się miejski minimalizm i poezja, ale także pragnienie przekraczania granic, powiedział Demna w wywiadzie dla „Vogue'a”.
10 stycznia pojawił się teledysk do utworu „Heaven and Hell”, w którym Ye wystąpił w zaprojektowanych bluzach. Nowy filmik dodatkowo został wykorzystany w formie reklamy telewizyjnej YEEZY GAP, transmitowanej podczas College Football Playoff National Championship Game.
/tekst: Julia Jankowska/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement