Advertisement

Znana cyber-infuencerka w spodniach polskiego projektanta

29-05-2020
Znana cyber-infuencerka w spodniach polskiego projektanta

Przeczytaj takze

Polska branża modowa przechodzi poważny kryzys. Podstawowym pytaniem jakie aktualnie powinniśmy sobie zadać jest to na ile polska marka rzeczywiście jest polska. W świetle ostatnich wydarzeń nietrudno o wątpliwości. Warto jednak pamiętać, że gdzieś zawsze tli się promyk nadziei. Naprzeciw zakłamaniu i manipulacji wielokrotnie wychodził na przykład kolektyw Dom Mody Limanka, krytycznie opisujący prawa, jakimi rządzi się rynek modowy. Do grupy kreatywnych aktywistów należy zaliczyć także projektanta Przemysława Falarza. Artysta co prawda nie może pochwalić się milionowymi zasięgami, ale ma kilka ważniejszych asów w rękawie. Prowadzona przez twórcę marka Art Hoes promuje modę zrównoważoną, bazującą na upcyclingu.
Moda silnie funkcjonująca w mediach społecznościowych jest promowana także przez postaci fikcyjne. Jedną z najpopularniejszych z nich jest Lil Miquela. Instagramowy profil Lil obserwują ponad 2 miliony osób. Kilka dni temu na profilu polskiego projektanta pojawiło się zdjęcie Lil w spodniach jego autorstwa. Pod postem czytamy „Lil Miquela w upcyclingowych jeansach z kolekcji Season 01. Niebawem dostępne w moim sklepie. Nie mogę się doczekać!”.

Nie do końca serio

Ciekawe zjawiska na naszym rynku to wciąż rzadkość, choć coraz więcej marek promuje innowacyjne rozwiązania. Sam Falarz podkreśla, że nie chce, żeby jego marka była traktowana zbyt serio. Jak czytamy w jednym z wywiadów z projektantem „to jest zabawa”. „Ubranie” cyber-influencerki to tylko jeden z innowacyjnych aspektów działalności Falarza, projektant podkreśla, że jego zdaniem przyszłość mody jest w wypożyczaniu ubrań, nie zaś w zaśmiecaniu świata nowymi.
/tekst: Daria Krawczyk/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement