Fundacja Akcja Menstruacja to pierwsza w Polsce fundacja zajmująca się walką z ubóstwem menstruacyjnym i okresowym tabu. Została założona w zeszłym roku przez Magdalenę Demczak, Emilię Kaczmarek, Julię Kaffkę oraz Wiktorię Szpunar. Kiedy polska firma Happy Cut zgodziła się sprzedać im hurtowo kubeczki menstruacyjne w cenie ok. 15 złotych za sztukę, założyły zbiórkę, której celem było zebranie 15 tysięcy złotych. Jak podkreślały organizatorki, kubeczek to jednorazowy koszt na 10 lat i w dodatku jest ekologiczny. Inicjatywa okazała się dużym sukcesem i dzięki niej udało się pomóc ponad tysiącu kobiet.
W tym roku założycielki fundacji Akcja Menstruacja postanowiły przeprowadzić w polskich szkołach okresową rewolucję. Dlaczego? Często dostają wiadomości dotyczące przykrych zdarzeń w szkołach i doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak niekomfortowe jest uczestniczenie w zajęciach w czasie menstruacji. Brak dostępu do środków higienicznych zwiększa ponadto poczucie wstydu i na dłuższą metę może przyczynić się np. do problemów z nauką.
Dzięki podpaskom zakupionym w okresie od 1 lutego do 15 marca Always przekazał już ponad 2,7 miliona podpasek dziewczętom w potrzebie. W tym roku marka Always nie tylko wsparła inicjatywę „Hej, dziewczyny!", ale także zorganizowała drugą edycję projektu #AkcjaDonacja. Za każdą paczkę podpasek Always kupioną we wrześniu, za pośrednictwem Czerwonego Krzyża Always przekaże podpaskę potrzebującym uczennicom. Akcję można było wesprzeć także poprzez udostępnienie zdjęcia na Instagramie, a każde zdjęcie oznaczało przekazanie dodatkowej podpaski. Chociaż jeszcze nie znamy dokładnej liczby, druga edycja okazała się dużym sukcesem i Always prawdopodobnie przekaże potrzebującym nawet dwa razy więcej podpasek niż ostatnio!