„– "Na etapie przygotowań zdecydowaliśmy się stworzyć w naszej marce miejsce dla ponadczasowego, polskiego DENIMU najwyżej jakości, który będzie przyjazny środowisku. Nie bylibyśmy sobą, gdyby nasza pierwsza kolekcja z jeansu nie łączyła się ściśle z misją marki, którą utrzymujemy od początków powstania ELEMENTY w 2015 roku. Ta misja to transparentność procesu produkcji, lokalność oraz bezwzględna selektywność w doborze nowoczesnych surowców nie zanieczyszczających środowiska. Jesteśmy dumni z faktu, że zarządzamy jedną z pierwszych marek modowych w Polsce, która krok po kroku rozwija tę ideę w trosce o przyszłość i czystą planetę" – opowiadają o nowej kolekcji założyciele marki”, Marta Garbińska-Włodarczyk i Bartosz Larda.
Każdy model z kolekcji denimowej jest uszyty i wykończony w Polsce. Proces produkcji materiału pozwala zaoszczędzić do 83% wody, a tkanina wykonana jest z certyfikowanej, częściowo recyklingowanej przędzy pochodzącej z Brazylii. Przy produkcji przędzy wykorzystywane są alternatywne źródła energii. Każdy egzemplarz ubrania sygnowany jest dodatkami wyprodukowanymi lokalnie - napami, guzikami i metką z ręcznie tłoczonej, wegańskiej skóry.
Perfekcyjnie skrojona i dopracowana linia DENIM w kolorystyce pudrowej bieli, modrego błękitu i popielatej czerni składa się z czterech modeli spodni w rozmiarówce od XXS do XL pozwalającej dopasować ubrania do każdego typu sylwetki. Dopełniające denimowy look dwa modele kurtek z charakterystycznymi przeszyciami i wykończeniami są interpretacją klasycznego, jeansowego truckera i katany.
„– "Nasz BASIC, w zamierzeniu, będzie uniwersalną bazą do budowania nowoczesnej, kobiecej garderoby na każdą okazję”, mówi Marta Garbińska-Włodarczyk.
Stworzone do wszystkich zadań specjalnych modele BASIC obejmują kilkanaście wzorów – od wysokogatunkowych, dopracowanych w każdym detalu topów i t-shirtów otulających ciało niczym druga skóra, zmysłowych semi-transparentnych i żakardowych bluzek – po nadających sylwetce swobodnego, ale szykownego charakteru spódnic i sukienek ze szlachetnych, nowoczesnych tkanin przyjaznych planecie.
Całość dopełnia charakterystyczny dla marki model trencza o nazwie – Stella – uosabiającego dyskretny szyk. Wykonany z błyszczącej, przeciwdeszczowej tkaniny wiskozowej w odcieniu gwieździstej czerni idealnie sprawdzi się zarówno na dzień jak i na wieczór.
Obie linie – BASIC i DENIM można łączyć ze sobą w nieskończoną ilość konstelacji opierających się na sezonowości, zachowujących kwintesencję kobiecej delikatności a jednocześnie podkreślających unikalne cechy właścicielki.
Sesja zdjęciowa
„– "BASIC / DENIM to dla nas bliskość, komfort, autentyczność. Odzwierciedlają to zdjęcia autorstwa duetu Kulesza & Pik będące realizacją naszych marzeń o kampanii eterycznej, przepełnionej bliskością, dotykiem. Spotkanie dwóch tak bardzo różnych bohaterek – hipnotyzującej Pauliny o urugwajskich korzeniach z delikatnym, słowiańskim charakterem Marii, których rozmowy o przygodzie, relacjach i pragnieniu wolności w subtelny sposób dopełnia kolekcja marki”, mówi Marta.
Proces realizacji sesji celebrował tymczasowo spowolnione tempo świata i brak sezonowości. Kampania została zrealizowana w całości analogowo na kliszach oraz wywołana wykorzystując metody tradycyjnej obróbki materiałów fotograficznych. Proces był ucieleśnieniem podejścia marki do tworzenia mody zrównoważonej i wielosezonowej.
Kredyty do sesji
Zdjęcia: Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik
Modelki: Paulina/ML Group, Maria/The Management
Stylizacja: Karla Gruszecka
Make up: Marianna Yurkiewicz
Włosy: Joanna Imroth
Asystenci: Gabriel Orłowski, Jacek Domański
Grafika: Natalia Kotkowska
Materiały w linii BASIC / DENIM
Ecovero – certyfikowana wiskoza
Cupro – „wegański jedwab” z celulozy bawełnianej
Tencel – certyfikowana dzianina i tkanina z celulozy drzewnej
Modal – z celulozy drzewnej
Organic cotton – certyfikowana bawełna z uprawy organicznej
100% cotton – tkanina bawełniana bez domieszek
Mikromodal – nowoczesna dzianina przyjazna dla skóry, produkowana w Polsce
Rayon z lnem – wiskoza z dodatkiem lnu
Recyclingowany poliester – z recyklingowanych materiałów m.in butelek PET
Kolory BASIC
Biały / Piaskowy / Czarny / Pąsowy / Lawendowy / Szmaragdowy
Kolory DENIM
Pudrowa Biel / Modry Błękit / Popielata Czerń
Informacja o marce
Przejrzystość cen, transparentność produkcji oraz kapitał społeczny – to trzy główne i niezmienne filary działalności marki ELEMENTY. Jako marka ELEMENTY komunikują otwarcie gdzie szyte są ubrania, z jakiego kraju pochodzi materiał, a przy każdym produkcie można znaleźć informację o tym, co składa się na jego finalną cenę. Wzory, sample i część produkcji marki powstają głównie w Warszawie w pracowni na Pradze, natomiast pozostała część kolekcji powstaje w kliku szwalniach na terenie Polski, zachowując lokalne wymiary produkcji. 1% ceny każdego sprzedanego produktu przeznaczany jest na rzecz działań prospołecznych.