Advertisement

Burger King w namiętnym uścisku z McDonald's w nowej tęczowej kampanii

Autor: Monika Kurek
11-09-2020
Burger King w namiętnym uścisku z McDonald's w nowej tęczowej kampanii

Przeczytaj takze

Od kilka lat sieci Burger King i McDonald's prowadzą tzw. „wojnę brandów", polegającą na tworzeniu reklam i kampanii wymierzonych w konkurencję. Marki chętnie wymieniają się złośliwościami, dając popis swojej kreatywności oraz dostarczając nie lada frajdy klientom i obserwatorom.
Z okazji Helsinki Pride Week finlandzki Burger King postanowił zakopać na chwilę topór wojenny oraz przypomnieć, że „miłość zwycięża wszystko". W ramach najnowszej kampanii w Finlandii pojawiły się billboardy, na których król Burger King całuje się z maskotką konkurencji, Ronaldem McDonaldem. Grafika wzbudziła spore kontrowersje i podzieliła internautów.

Miłość pokona wszystkie przeszkody

- Burger King zawsze opowiadał się za równością, miłością i prawem każdego do bycia takim, jakim jest. Wiemy, że McDonald's jest również symbolem wartości, za którymi się opowiadamy. Chcemy wyrazić się jasno - wszystko to wynika z szacunku, jaki mamy dla nich, powiedziała Kaisa Kasila, menedżer marki Burger King Finland.
Czerwiec to przede wszystkim Pride Month upływający zazwyczaj pod znakiem tęczowych wydarzeń oraz Parad Równości na cześć zamieszek na Stonewall w 1969 roku. Niestety w tym roku ze względu na pandemię koronawirusa większość wydarzeń została odwołana lub przełożona.
Przełożono m.in. helsiński Pride Week, który rozpoczął się 7 września i potrwa do 13 września. Sieć Burger King postanowiła okazać wsparcie społeczności LGBT+ i przygotowała z tej okazji niezwykłą grafikę promocyjną, przedstawiającą całujące się maskotki sieci Burger King i McDonald's. Grafice towarzyszy hasło „Miłość zwycięża wszystko". Na czas trwania Helsinki Pride Week billboardy zawisły nie tylko w restauracjach Burger Kinga w Finlandii, ale także na przystankach autobusowych i innych nośnikach zewnętrznych. Kampania powstała we współpracy z TBWA Helsinki oraz Virta Helsinki.
Warto przypomnieć, że w 2017 roku argentyński Burger King wsparł akcję charytatywną swojego konkurenta, sieci McDonald's, która zorganizowała „McHappy Day". Tego dnia dochód ze sprzedaży wybranych burgerów miał zostać przekazany na pomoc dzieciom chorym na nowotwór, więc wszystkie restauracje Burger Kinga w Argentynie odmówiły sprzedaży swojego kultowego Whoppera i... odesłały klientów do McDonald's.
- Ten obrazek to celebracja miłości w każdej formie. Czy istnieje lepszy sposób na pokazanie naszych wartości niż sportretowanie pocałunku pomiędzy Burger Kingiem oraz McDonaldem? Chcieliśmy pokazać, że miłość zawsze wygrywa -, wyjaśniła Kasila.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement