Jest w nim też sporo miłego dla oka. Projekt i układ salonu powstały w oparciu o najnowszy, nowoczesny koncept sklepów Primark. W dodatku znajdziemy w nim produkty wykonane z materiałów organicznych i tych pochodzących z recyklingu. Z odzysku robione są także papierowe torby, które powstają z recyklingu kartonów z dostaw. Z kolei rzeczy, które się nie sprzedadzą, trafiają do różnych fundacji, minimalizując straty i wpływ na środowisko naturalne. Nie wspominając o tym, że kosmetyki sprzedawane w Primark nie są testowane na zwierzętach, a kwestia ta od lat budzi coraz większe kontrowersje, prowadząc do bojkotu marek, które wciąż tę praktykę utrzymują.
„– Bardzo cieszymy się z otwarcia naszego pierwszego sklepu w Warszawie. Primark jest już dobrze znaną marką w Polsce, dlatego tym bardziej cieszy nas możliwość zaoferowania klientom z Polski i regionu „niesamowitej mody w niesamowitych cenach” oraz to, że staniemy się częścią lokalnej społeczności warszawskiej. Polska jest ważnym rynkiem dla sieci Primark i stanowi kolejny kamień milowy w naszej ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej –”, powiedział Maciej Podwojski, sales and operations manager w Primark Polska.
Na otwarciu pierwszego w Polsce sklepu Primark pojawiła się nawet ambasador Irlandii na Polskę. To właśnie Irlandia jest krajem ojczystym marki.
Primark działa nieco inaczej niż pozostali detaliści. Nie prowadzi dużych kampanii telewizyjnych czy outdoorowych, a ich produkty są sprzedawane wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Nie posiada sklepu internetowego ani rozbudowanej sieci dostaw. Przedstawiciele marki starają się oszczędzać na małych rzeczach, takich jak proste wieszaki i metki, co pozwala im utrzymać koszty na niskim poziomie. Przez lata ciężko pracowali, by mieć pewność, że ich produkty są wytwarzane w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem środowiska oraz zachowaniem uczciwych warunków pracy. Praca zespołu Primark ds. Etycznego Handlu i Zrównoważonego Rozwoju Środowiska, składającego się ze 120 ekspertów pochodzących z kluczowych krajów, z których pozyskują surowce, obejmuje szeroki zakres zagadnień – od pozyskiwania bawełny, przez wpływ procesów produkcyjnych w fabrykach na środowisko naturalne, po sprawdzanie i kontrolę standardów, jakich oczekuje się wobec marki takiej jak Primark.