„Wsłuchując się w głos naukowców (wspomnieć można choćby niedawno wydane oficjalne stanowisko w sprawie klimatu Polskiej Akademii Nauk) uważamy, że niezbędne jest w procesie edukacji wdrażanie fachowych treści, popartych badaniami naukowymi, które nie tylko uświadomią skalę problemu zmian klimatycznych wywołanych przez człowieka, ale przede wszystkim wskażą kierunki i konkretne sposoby zahamowania globalnej katastrofy.
W poczuciu odpowiedzialności za przyszłe pokolenia, apelujemy do Ministra Edukacji Narodowej, Pana Dariusza Piontkowskiego, o niezwłoczne podjęcie konkretnych działań, zwrócenie się do niezależnych ekspertów, autorytetów renomowanych uczelni i instytucji, w celu opracowania i wprowadzenia do przedszkoli i szkół rzetelnego, fachowego programu podejmującego tematykę związaną ze zmianami klimatycznymi. Jako dorośli nie możemy zawieść tych, którzy oczekują od nas pomocy, a sami, z uwagi na wiek, nie są w stanie wprowadzić systemowych rozwiązań” – piszą organizatorzy na stronie.