Studio Ghibli znane jest na całym świecie, i to nie tylko fanom anime. Postaci stworzone przez Hayao Miyazakiego i Isao Takahatego stanowią niewyczerpane źródło inspiracji. Najpewniej Jonathan Anderson uważa podobnie, gdyż już drugi raz połączył on siły ze studiem Ghibli. Dokładnie rok temu światło dzienne ujrzała kolekcja inspirowana animacją z 1988 roku „Mój sąsiad Totoro”, więc oczywiste jest, że teraz przyszedł czas na kolejny klasyk gatunku.
„Spirited Away: W Krainie Bogów” to opowieść o 10-letniej Chihiro Ogino, która wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż, by ocalić swoich rodziców przed klątwą rzuconą przez wiedźmę imieniem Yububa. Kreska Hayao Miyazakiego jest łatwa do rozpoznania nawet dla niewprawionego widza. Cała animacja to przepełniona onirycznym klimatem opowieść, która podbiła serca widzów na całym świecie. Na przestrzeni lat urosła ona do rangi filmu kultowego, doceniona została także przez Amerykańską Akademię Filmową, która nagrodziła „Spirited Away” Oscarem w 2003 roku.
Zapowiedź na oficjalnym Instagramie LOEWE to kuszenie wszystkich koneserów drogich torebek. Widzimy na niej podobizny bohaterów uwiecznione na gustownych dodatkach, jak zwykle wykonanych z największą precyzją. Podobnie jak w przypadku pierwszej współpracy ze studiem Ghibli, kolekcja obejmować będzie T-shirty czy bluzy, ale przede wszystkim skórzane akcesoria, z których słynie hiszpańska marka.
Możemy być pewni, że kolekcja nie rozczaruje. Jonathan Anderson z łatwością dodał dziedzictwo hiszpańskiej marki do estetyką japońskich animacji. Z kolei autorem zdjęć do kampanii jest nikt inny jak Juergen Teller, znany ze swojej niebanalnej, surowej stylistyki.