Advertisement

Magdalena Ławniczak sfotografowała kampanię hiszpańskiej marki zachęcającą do badania piersi

Autor: Monika Kurek
04-10-2020
Magdalena Ławniczak sfotografowała kampanię hiszpańskiej marki zachęcającą do badania piersi

Przeczytaj takze

Magdalena Ławniczak to wybitna polska fotografka mieszkająca od kilku lat we Francji. W 2018 zaprezentowała na Instagramie swójciałopozytywny projekt „Body Mirror", w ramach którego publikuje zdjęcia wykonane kobietom z całego świata. Ławniczak jest także autorką wielu naszych sesji zdjęciowych i okładek takich jak np. #MIAMIVICE czy #ACHTUNGBABY.
Jak powszechnie wiadomo, październik jest miesiącem walki z rakiem piersi. Z tej okazji Ławniczak połączyła siły z hiszpańską marką Accidente con Flores, czego efektem jest wyjątkowa sesja zdjęciowa, której celem jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktyki raka piersi. Dochód z kampanii zostanie przekazany stowarzyszeniu APAAC - the Association of Help to People Affected by Cancer, wspierającemu osoby zmagające się z rakiem piersi.

Zdrowie przede wszystkim

- Pracując jako fotograf modowy zrozumiałam, że retusz niczemu nie służy. Niemalże „odruchowe" wymazywanie kolan, wszelkich załamań, faktury skóry etc. wpływa źle zarówno na modelki, które widzą siebie na poprawionych zdjęciach, jak i osoby stojące przed lustrem znajdujące u siebie te „nietypowe załamania". Przekonałam się o tym podczas jednej z pierwszych sesji dla „Body Mirror", kiedy dziewczyna pokazała mi absolutnie normalne oraz występujące u wszystkich załamanie pod pachą i uznała je za coś dziwacznego i brzydkiego. To są przecież nasze części ciała!, powiedziała nam Magdalena Ławniczak.
Hiszpańska marka Accidente con Flores zaprosiła fotografkę Magdalenę Ławniczak do wyjątkowego projektu, którego celem jest promocja profilaktyki raka piersi. Z okazji Miesiąca Świadomości Raka Piersi marka Accidente con Flores stworzyła kapsułową kolekcję, a dochód z niej zostanie przekazany hiszpańskiemu stowarzyszeniu APAAC - the Association of Help to People Affected by Cancer. W kolekcji znajdują się akcesoria do włosów oraz torebki wykonane z organicznej bawełny i ręcznie szydełkowane przez lokalnych artystów z Balear.
Kampania to efekt współpracy założonej przez Olę Kawałko oraz Adriána Martíneza Marí marki Accidente con Flores oraz Magdaleny Ławniczak, autorki projektu „Body Mirror". Fotografka wykonała także zdjęcia do kampanii. W opisie projektu na Instagramie „Body Mirror" możemy przeczytać m.in., że celem inicjatywy było m.in. przełamanie tabu towarzyszącego kobiecej nagości, zachęcenie do akceptacji własnego ciała oraz rozpoczęcie dyskusji na temat badania piersi.
„Body Mirror" to powstały w 2018 roku projekt, który zaczął promować ciałopozytwność jeszcze na długo nim stała się modna. Zobaczymy tam zdjęcia wykonane kobietom z całego świata. Według fotografki piękno ma wiele oblicz i nie należy ukrywać odstępstw od tzw. normy. Właśnie dlatego nie retuszuje publikowanych fotografii. Zmęczona udawaniem, że ludzkie ciało jest wolne od zmarszczek i kolan, postanowiłam stworzyć serię zdjęć, w których ciało kocha się takim, jakie jest, tłumaczyła wówczas Ławniczak.
- Jeśli chodzi o sesję dla Accidente con Flores, to nie dawałam dziewczynom żadnych wytycznych, Mogły być ubrane lub rozebrane. Nie prosiłam też, żeby specjalnie na sesję zapuściły włosy lub się ogoliły. Chciałam, żeby były sobą. Większość modelek, które sfotografowałam do tego projektu, ma historię raka piersi w rodzinie i bardzo zależało mi na tym, żeby przypomnieć, jak ważne jest wczesne wykrycie nowotworu. Jak istotna jest bliskość pomiędzy kobietami, przyjaciółkami, siostrami. Otwartość, przypominanie, empatia, podkreśla Ławniczak.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement