Tego typu głośne wydarzenia społeczno-kulturalne często stanowią inspirację dla dużych koncernów i popularnych marek, które wykorzystują je do tworzenia chwytliwych reklam. Prym wiedzie IKEA, która jest zawsze na bieżąco z trendami. I tym razem pomysłowość marketingowców firmy nie zawiodła.
Para nie tylko przestanie używać tytułów królewskich, ale także spłaci remont swojej posiadłości Frogmore Cottage, za który zapłacił rząd brytyjski. Kwota nie była mała, bo przedsięwzięcie pochłonęło 2,4 miliona funtów. Nie będzie też oficjalnie reprezentować królowej ani uczestniczyć w delegacjach. Zachowa za to patronaty nad fundacjami charytatywnymi i choć żadne z nich nie będzie mogło używać swojego tytułu, oboje go zachowają. To oznacza, że Meghan pozostanie księżną Sussex, a Harry księciem.
Na reakcję IKEA nie musieliśmy długo czekać, a reklama krzesła Harry błyskawicznie skradła serca internautów. Polski oddział popularnej szwedzkiej sieci zdołał jednocześnie zażartować z rezygnacji księcia Harry'ego z obowiązków królewskich i nawiązać do popularnej serii "Harry Potter". Jestem Harry. Po prostu Harry. to kwestia głównego bohatera wypowiedziana do Hagrida w książce "Harry Potter i Kamień Filozoficzny". Błyskotliwa referencja nie umknęła uwadze odbiorców, co widać po setkach entuzjastycznych komentarzy.
IKEA to nie jedyna firma, która podjęła rękawice. Do zabawy przyłączył się nawet serwis YouPorn, chwaląc Meghan za pomysłowość i kreatywność, dołączając zaproszenie na pokład. Dużo emocji wzbudziła także odpowiedź Burger Kinga.
Zobaczcie najlepsze reakcje marek: