Advertisement

Marki reagują na Megxit. IKEA jak zawsze w punkt

Autor: Monika Kurek
21-01-2020
Marki reagują na Megxit. IKEA jak zawsze w punkt

Przeczytaj takze

Kontrowersyjna decyzja Meghan Markle i księcia Harry'ego wzbudziła skrajne reakcje. Wszyscy zastanawiali się, co to właściwie oznacza, zwłaszcza że to pierwsza taka sytuacja w historii, a obserwowanie kolejnych oświadczeń słynnej pary i pałacu Buckingham przypominało oglądanie meczu tenisa.
Tego typu głośne wydarzenia społeczno-kulturalne często stanowią inspirację dla dużych koncernów i popularnych marek, które wykorzystują je do tworzenia chwytliwych reklam. Prym wiedzie IKEA, która jest zawsze na bieżąco z trendami. I tym razem pomysłowość marketingowców firmy nie zawiodła.

O co właściwie chodzi?

Niedawno pisaliśmy o rezygnacji Meghan i Harry'ego z obowiązków królewskich. Od tego czasu jednak sytuacja diametralnie się zmieniła. W odpowiedzi na umieszczone na Instagramie oświadczenie młodej pary pałac Buckingham lakonicznie stwierdził, że jeszcze nie wszystkie decyzje zostały podjęte. Rzeczywiście, chwilę później media doniosły o pilnym spotkaniu w Buckingham, zwołanym przez samą królową Elżbietę. W efekcie otrzymaliśmy kolejne oświadczenie Meghan i Harry'ego, znacznie różniące się od poprzedniego.
Para nie tylko przestanie używać tytułów królewskich, ale także spłaci remont swojej posiadłości Frogmore Cottage, za który zapłacił rząd brytyjski. Kwota nie była mała, bo przedsięwzięcie pochłonęło 2,4 miliona funtów. Nie będzie też oficjalnie reprezentować królowej ani uczestniczyć w delegacjach. Zachowa za to patronaty nad fundacjami charytatywnymi i choć żadne z nich nie będzie mogło używać swojego tytułu, oboje go zachowają. To oznacza, że Meghan pozostanie księżną Sussex, a Harry księciem.

Jestem Harry. Po prostu Harry.

Na reakcję IKEA nie musieliśmy długo czekać, a reklama krzesła Harry błyskawicznie skradła serca internautów. Polski oddział popularnej szwedzkiej sieci zdołał jednocześnie zażartować z rezygnacji księcia Harry'ego z obowiązków królewskich i nawiązać do popularnej serii "Harry Potter". Jestem Harry. Po prostu Harry. to kwestia głównego bohatera wypowiedziana do Hagrida w książce "Harry Potter i Kamień Filozoficzny". Błyskotliwa referencja nie umknęła uwadze odbiorców, co widać po setkach entuzjastycznych komentarzy.
IKEA to nie jedyna firma, która podjęła rękawice. Do zabawy przyłączył się nawet serwis YouPorn, chwaląc Meghan za pomysłowość i kreatywność, dołączając zaproszenie na pokład. Dużo emocji wzbudziła także odpowiedź Burger Kinga.
Zobaczcie najlepsze reakcje marek:
Left Arrow
1/6
Right Arrow
Burger King Argentyna
Co oznacza: Drodzy ksiązęta, możecie poszukać swojej pierwszej pracy bez zrzeczenia się korony.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement