„Przegląd twórczości Chantal Akerman, pionierki feminizmu i jednej z najważniejszych twórczyń europejskiego kina. Wojownicze i głęboko osobiste kino, przesiąknięte tematami kobiecej i homoseksualnej tożsamości oraz pragnieniem odnalezienia więzi z żydowskim, utraconym dziedzictwem”, czytamy na stronie arte.tv.
W 2025 roku mija 10 lat od śmierci Chantal Akerman.
Magazyn „Sight & Sound” zadebiutował w 1932 roku i zaledwie rok później przejęty został przez Brytyjski Instytut Filmowy. W wydaniu „Sight & Sound” z 1952 roku pojawiła się lista 10 Filmów Wszech Czasów, która powstała na podstawie głosów ponad 100 reżyserów filmowych.
W kolejnym wydaniu „Sight & Sound”, w ramach odpowiedzi, zamieszczono podobne zestawienie, które powstało na podstawie głosów 63 krytyków z Wielkiej Brytanii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Niemiec, Danii, Szwecji, Belgii, Czechosłowacji i Jugosławii. Wówczas najlepszy okazał się film „Złodzieje rowerów” (1984) w reżyserii Vittorio De Sica. Od tego czasu takie zestawienie powstaje co dekadę, a od 1992 roku magazyn publikuje również listę najlepszych filmów wszech czasów według reżyserów.
Według najnowszego zestawienia „Sight & Sound” z 2012 roku najlepszym filmem wszech czasów jest film „Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela” Chantal Akerman, który „zepchnął” na drugą pozycję „Zawrót głowy” Alfreda Hitchcocka. W zestawieniu najlepszych filmów wszech czasów według reżyserów na pierwszym miejscu uplasowała „2001: Odyseja kosmiczna” Stanleya Kubricka, podczas gdy produkcja „Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela” znalazła się dopiero na czwartym miejscu.