Za zaprojektowanie w pełni przeszklonego budynku odpowiada renomowane studio architektoniczne Grupa5 Architekci. Wnętrza to zaś wspólne dzieło pracownii Beza Projekt oraz specjalistki od unikalnej techniki zdobienia – marblingu – Katarzyny Korzenieckiej. W the Nest znalazły się meble i dodatki cenionych polskich marek, m.in. takich jak MDD, odpowiadającej za krzesła i fotele, czy Chors, projektującej oświetlenie.
– Zależy nam na tym, aby przestrzeń i marka the Nest były lokalne i autentyczne, dlatego współpracujemy z rodzimymi twórcami i producentami – mówi Wojciech Ponikowski, Partner the Nest i CEO Futu, studia odpowiedzialnego za koncepcję, założenia projektowe oraz brand design marki. – Produkty z polską metką towarzyszą gościom i najemcom na każdym kroku, zarówno w formie ekspozycji np. modowych dodatków, jak i w wersji użytkowej. W the Nest można napić się kawy z mokotowskiej palarni kawy speciality Czarna Fala, kombuchy od Brothers and Sisters czy zjeść pieczywo z pobliskiej piekarni. Dzięki temu w warszawskim coworku czuć to, że jest zakorzeniony w tym mieście i wyrasta z potrzeb i upodobań jego mieszkańców. Taki model współpracy z lokalnymi biznesami i inicjatywami przeniesiemy do kolejnych miejsc tworzonych pod szyldem the Nest – dodaje Ponikowski.
W the Nest będą działały też czasowo concepty story. Od soboty 27 października przez kolejny miesiąc w galerii na dwóch najniższych kondygnacjach budynku pojawi się butik Yestersen – polskiej platformy e-commerce specjalizującej się w sprzedaży unikatowych mebli i wzornictwa XX wieku.
- The Nest to 2 tys. mkw. przestrzeni warsztatowych, konferencyjnych, coworkingowych i eventowych oraz gabinetów – mówi Marta Rzepka, dyrektor zarządzająca the Nest.
Ponadto the Nest nawiązało współpracę z innymi podobnymi inicjatywami na całym świecie, dzięki czemu członkowie warszawskiego klubu mogą korzystać z przestrzeni np. Alma w Sztokholmie, Canopy Space w San Francisco i innych butikowych coworków w Paryżu, Londynie, Kopenhadze, Szanghaju czy Nowym Jorku.
Pomysł na stworzenie miejsca zrzeszającego przedsiębiorców ceniących dobry design zrealizowano dzięki współpracy inwestora Equinox Capital Partners ze studiem projektowym Futu.