Advertisement

Powrót do buduarów i polska elegancja z dawnych lat. To kampania kolekcji AZYL Adriana Krupy

22-01-2021
Powrót do buduarów i polska elegancja z dawnych lat. To kampania kolekcji AZYL Adriana Krupy

Przeczytaj takze

Majestatyczna balowa suknia sfotografowana na tle boazerii i kiczowatych obrazów w złotych ramach, satyna w kolorze wściekłej fuksji obok dzierganych na szydełku babcinych białych serwetek, a do tego wąskie okulary rodem z „Matrixa” pośród sztucznych kwiatów w porcelanowym wazonie i tandetnych kinkietów na ścianach. Taki estetyczny szok funduje nam Adrian Krupa w kampanii promującej jego nową kolekcję AZYL. Za obiektywem stanął Kamil Kotarba.

Powrót do buduarów

Adrian Krupa jest absolwentem Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zdobywca różnych nagród, m.in. Złotej Nitki 2017, ubierał wiele gwiazd: od Beaty Kozidrak po Julię Wieniawę. Jak mówi, główną inspiracją dla jego nowej kolekcji była idea strefy komfortu – zarówno psychicznego, jak i fizycznego. Pandemia sprawiła, że nasze mieszkania nabrały nowego znaczenia: muszą stanowić jednocześnie przestrzeń odpoczynku i pracy. Krupa odwołuje się do estetyki buduarów – wykwintnie ozdobionych, lecz przytulnych pomieszczeń znajdujących się pomiędzy sypialniami a salonami we francuskich pałacach, które w XVIII wieku pełniły rolę miejsc wypoczynku dla dam.
Składająca się z czternastu sylwetek i akcesoriów kolekcja została w całości uszyta i skonstruowana ręcznie przez Krupę w żmudnym i długotrwałym procesie. Dominują w niej odważne kolory; róże, czerwienie i błękity. Inspirację do palety barw projektant zawdzięcza obrazom prekursora impresjonizmu, angielskiego malarza Williama Turnera. Natomiast do uszycia ubrań wykorzystał tkaniny takie jaki satyna, żakard, tiul, dżins czy ekoskóra. Dobierając outfity do modelek i scenerii, Krupa chciał sprawić, żeby wyglądały jak powłoki otulające ciało, rzeźby na nie nałożone. W kolekcji – na przykładzie falban – przewija się także motyw spirali, który ma symbolizować cykl ulegającego nieustannym zmianom życia. Projektant podkreśla, że zależało mu też na komforcie noszenia jego kreacji; przejawia się to w detalach (podszewkach czy małych metalowych guzikach, które zapewniają wygodę w zakładaniu i ściąganiu ubrań).
W sesji zdjęciowej Kamila Kotarby, autora niedawnego, świetnego Kalendarza GAGAMODELS 2021, zobaczymy alternatywną odsłonę modelek pozujących w ubraniach z kolekcji AZYL. Nie mniej istotna jest jednak sceneria: mieszkanie reprezentujące styl stereotypowej polskiej elegancji z dawnych lat, trąconej jednak zębem czasu. Meble z ciemnego drewna, zastawa stołowa i wszechobecne kiczowate bibeloty mocno kontrastują z odważnymi kreacjami Krupy. Wszystkie zdjęcia z kampanii znajdziecie w galerii.
/tekst: Julian Kallas/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement