Advertisement

Powstała aplikacja, która zapewnia sławę na życzenie, ale tylko przez 15 minut. Poznajcie Hype Simulator

07-12-2020
Powstała aplikacja, która zapewnia sławę na życzenie, ale tylko przez 15 minut. Poznajcie Hype Simulator

Przeczytaj takze

Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się, jak to jest być celebrytą w mediach społecznościowych, codziennie zalewanym tysiącami powiadomień oraz prywatnymi wiadomościami od fanów, teraz macie okazję się o tym przekonać.

„Start your fame"

Hype Simulator, darmowa aplikacja stworzona przez kanadyjskiego programistę Ulkara Akhundzada, zapewnia „popularność" w przeciągu kilku sekund, zamieniając konto każdego przeciętnego użytkownika w zweryfikowany, liczący miliony follow profil. Oczywiście za wszystkimi lajkami, komentarzami i wiadomościami stoją boty, czyli tak zwane „ghost followers", a całe doświadczenie trwa (nie bez powodu) tylko kwadrans. Otwierając aplikację napotkamy bardzo przewrotnie użyty słynny cytat z Andy'ego Warhola: „W przyszłości każdy będzie sławny przez 15 minut".
Zainteresowany użytkownik musi zdecydować czego woli doświadczyć – bycia lubianym celebrytą, czy twórcą viralowej treści. Po tej decyzji, już tylko krok dzieli go od zasmakowania sławy. Jak informuje twórca, w Hype Simulator można publikować własne filmy, odpisywać na komentarze, rozmawiać z fanami, a nawet otrzymywać powiadomienia od wybranej przez siebie osoby.
Żądza popularności, nawet tej krótkotrwałej, wyraźnie wciągnęła ludzi. Skąd wiemy? Otóż Hype Simulator znalazł się na pierwszym miejscu listy Top Apps w Stanach Zjednoczonych.
– „Popularność tej aplikacji nie powinna być zaskakująca. Żyjemy w świecie, w którym wymarzoną pracą każdego nastolatka jest bycie influencerem, skomentował Brendan Gahan, partner i dyrektor nowojorskiej agencji kreatywnej Mekanism.
W 2019 roku firma Morning Consult przeprowadziła badanie, które wykazało, że około 86% Amerykanów w wieku od 13 do 38 lat chciałoby spróbować pracy jako influencer. 61% ankietowanych przyznało, że już od jakiegoś czasu za darmo publikuje posty o markach, które lubi.
Chociaż wiele osób chwali pomysłowość aplikacji, niektórzy obawiają się o jej negatywne skutki. Podobieństwo wyglądu Hype Simulatora do prawdziwego TikToka, czy Instagrama jest porażające i z łatwością może być wykorzystane do różnego rodzaju oszustw. Oprócz tego aplikacja może także źle wpływać na zdrowie psychiczne jej użytkowników. Ale czy to nie tak samo jak cała reszta social mediów?
/tekst: Kasia Kogut/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement