Nietrudno wpaść w sidła zauroczenia tymi maszynami. Fani motocykli traktują je niemal z nabożeństwem, czerpiąc przyjemność nawet z najdrobniejszej naprawy. Tym większy urok motocykli, gdy z równym pietyzmem zatroszczono się o ich wygląd. W końcu liczy się pierwsze wrażenie. Mając w pamięci jedne z najbardziej efektywnych pod kątem dizajnu café racery z lat sześćdziesiątych, BMW stworzyło linię motocykli z charakterem – R nineT.
Dziewięćdziesięcioletnia historia produkcji motocykli przez BMW znalazła ujście w purystycznej formie modeli R nineT. Nie ma tu zbędnych elementów, bo w prostocie tkwi siła. W myśl zasady, że najważniejsza jest jakość, a także za sprawą inspiracji złotą erą estetycznego kunsztu, R nineT zostały sprowadzone do esencji motocykla i rzemieślniczo wykończone.
Tak zaprojektowana linia R nineT, na którą składają się cztery modele motocykla, jeszcze bardziej kusi i pobudza zmysły.
R nineT: charakteryzuje się uproszczonym stylem, a jednocześnie prezencją, której absolutnie nie da się pomylić z niczym innym. Uosabia pasję i innowacje ponad dziewięćdziesięciu lat konstruowania motocykli. Przyciąga wzrok klasycznymi proporcjami BMW Motorrad, czyli wyrazistym silnikiem typu bokser, zwartym zbiornikiem paliwa oraz wąską częścią tylną.
R nineT Scrambler: przywołuje czasy legendarnych scramblerów, posiadając wszystkie sztandarowe cechy tego typu motocykla (widelec teleskopowy z miechami, widocznie podniesiony układ wydechowy i szerokie, dziewiętnastocalowe przednie koło). Jego purystyczny wygląd podkreśla z kolei kompaktowy, stalowy zbiornik w kolorze Stereo metallic matt.
R nineT Pure: jest doskonałym wyborem dla każdego, kto kocha klasyczne wzornictwo roadsterów i szuka czystego doświadczenia jazdy motocyklem. Jego dizajn czerpie inspirację bezpośrednio z początków motocyklizmu. Proporcje R nineT Pure wyznacza trzyczęściowa rama mostkowa wraz z nowym, klasycznie wyglądającym widelcem teleskopowym.
R nineT Urban G/S: charakterystyczne elementy stylistyczne czynią z niego mocny i solidny motocykl. Definiują go między innymi błotnik w stylu Enduro i dziewiętnastocalowe przednie koło, które radzi sobie na każdej nawierzchni. Warte uwagi są poziome linie oraz białe elementy korpusu w połączeniu z długim, czerwonym siedzeniem. Przywodzą one na myśl i hołdują legendzie rajdu dakar – R 80 G/S z 1980 roku. Efekt ten dodatkowo podkreślają czarny silnik oraz rama.