Advertisement

Słowo „normalny" zniknie z opakowań kosmetyków popularnych marek

13-03-2021
Słowo „normalny" zniknie z opakowań kosmetyków popularnych marek

Przeczytaj takze

„Positive Beauty – Pozytywne Piękno” to nowa inicjatywa koncernu Unilever, właściciela marek takich jak Dove, Rexona czy Timotei, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Reklamy firm należących do Unilever nie będą udoskonalane cyfrowo, a z opakowań do pielęgnacji urody i higieny zniknie słowo „normalny”

Walka ze stereotypami

Z badania przeprowadzonego przez Unilever wśród 10 tys. ankietowanych z 9 krajów wynika, że 7 na 10 osób ma negatywne skojarzenie ze słowem „normalny” umieszczonym na opakowaniach kosmetyków, a aż 56 proc. z nich twierdzi, że to określenie może powodować uczucie wykluczenia. Jakby tego było mało, według sześciu na dziesięciu respondentów w branży beauty promuje się wyłącznie jeden kanon „normalności”.
- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że samo usunięcie słowa „normalny” nie spowoduje, że problem zniknie. Wierzymy jednak, że jest to ważny krok. Celem naszej wizji „Positive Beauty - Pozytywne Piękno” jest nie tylko czynienie mniejszego zła, ale także zrobienie więcej dobrego zarówno dla ludzi, jak i dla planety. Wierzymy, że dzięki programowi „Positive Beauty - Pozytywne piękno” staniemy się silniejszym i odnoszącym większe sukcesy przedsiębiorstwem, komentuje Sunny Jain, prezes działu pielęgnacji urody i środków higieny w Unilever.
Wyniki badań były impulsem do rozpoczęcia kampanii „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, w ramach której Unilever usunie słowo „normalny” z opakowań produktów oraz reklam i materiałów marketingowych. Koncern nie będzie również cyfrowo przerabiał kształtu ludzkiego ciała: rozmiaru, proporcji czy koloru skór oraz zwiększy liczbę materiałów przedstawiających ludzi z grup niedostatecznie reprezentowanych przez marki beauty. A wszystko po to, aby walczyć ze szkodliwymi stereotypami i kształtować szerszą definicję piękna.

Coś dla umysłu, coś dla środowiska

Kampania „Positive Beauty – Pozytywne Piękno” skupia się wokół działań na rzecz ochrony środowiska. Choć globalny zakaz przeprowadzania badań kosmetyków na zwierzętach ma wejść w życie do 2023 roku, obecnie już 23 marki Unilever posiadają certyfikat PETA. Do 2030 roku koncern podejmie działania mające na celu poprawę stanu zdrowia i zwiększenia poczucia sprawiedliwości wśród konsumentów, obejmujące 1 miliard osób rocznie. Przykładowo obecnie trwa kampania „Dove Self-Esteem” skupiająca się na budowanie pozytywnej samooceny wśród osób młodych.
Ostatni aspekt kampanii „Positive Beauty – Pozytywne Piękno” zakłada pomoc w ochronie i regeneracji 1,5 miliona hektarów gruntów, lasów i oceanów do 2030 roku.
Zobaczcie spot promujący kampanię „Positive Beauty”:
/tekst: Greta Wolny/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement