Advertisement

Szach i mat! „Gambit królowej" ustanowił nowy rekord oglądalności na Netflixie

25-11-2020
Szach i mat! „Gambit królowej" ustanowił nowy rekord oglądalności na Netflixie

Przeczytaj takze

O tym, że miniserial o szachach jest globalnym hitem, wiadomo od dłuższego czasu. Potwierdzały to zarówno pochlebne recenzje płynące z całego świata, jak i ogromne zainteresowanie widzów produkcją. Teraz przedstawiciele Netflixa potwierdzili, że „Gambit królowej" ustalił jeden z nowych rekordów oglądalności. W ciągu zaledwie 28 dni od premiery serial obejrzało aż 62 milionów osób!
Ta imponująca liczba stawia „Gambit królowej" w tej samej lidze, co największe oryginalne produkcje filmowe serwisu, w tym „The Kissing Booth 2" i „The Irishman". W aż 92 krajach miniserial trafił na listę TOP 10 najchętniej oglądanych produkcji platformy, w tym w 63 państwach znalazł się na pierwszym miejscu (dotyczy to również Polski).
– „Jestem zarówno zachwycony, jak i oszołomiony odpowiedzią widzów. To jest zdecydowanie więcej, niż ktokolwiek z nas mógł sobie wyobrazić. Jesteśmy bardzo wdzięczni, że tak wiele osób poświęciło czas na obejrzenie naszego serialu, powiedział skromnie Scott Frank, jeden z twórców produkcji.
„Gambit królowej" to wierna adaptacja powieści Waltera Tevisa z 1983 roku o tym samym tytule. Historia przedstawia losy młodej Beth Harmon, która zmaga się z demonami przeszłości oraz uzależnieniem, aby w końcu podbić zdominowany przez mężczyzn świat zawodowych szachów. W bohaterkę wcieliła się niezwykła Anya Taylor-Joy, a jej największego rywala zagrał Marcin Dorociński.
Przeważnie seriale limitowane mają gorszą oglądalność od innych produkcji, które mogą liczyć na wzrost popularności przy premierach kolejnych sezonów. Netflix udowadnia jednak, że jest inaczej. Tytuły tego typu powoli stają się jednymi z największych asów w rękawie telewizji na życzenie.
Mało tego, „Gambit królowej" przyczynił się także do ożywienia zainteresowania szachami na całym świecie – powieść Tevisa wróciła na listę bestsellerów „The New York Timesa", a hasło „Jak grać w szachy?" stało się najczęściej wyszukiwanym pytaniem w Google. Ponadto zapytania o zestawy do gry w serwisie eBay wzrosły o 250%, zaś sprzedaż szachów w sklepie Goliath Games o ponad 170%. Międzynarodowa Konfederacja Szachowa potwierdziła również, że popularność serialu doprowadziła do znacznie większego zainteresowania przyszłorocznymi Mistrzostwami Świata.
/tekst: Kasia Kogut/
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement